English

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد؛

کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۷۱۰۰ هکتار از شالیزارهای بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از کشت مجدد برنج و پرورش رتون در 7 هزار و 107 هکتار شالیزار این شهرستان خبر داد.

کشت مجدد برنج و پرورش رتون در 7100 هکتار از شالیزارهای بابلسر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، نصراله پورحسین باقری با اشاره به پایان برداشت ارقام محلی برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بابلسر، اظهار داشت: 12 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت ارقام محلی طارم، طارم هاشمی، طارم امراللهی و بینام اختصاص یافت که 11 هزار و 985 هکتار آن توسط کمباین مخصوص برداشت مستقیم برنج و 15 هکتار به شیوه سنتی برداشت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 3 هزار و 620 هکتار از محصول کشت نخست برنج که همه آن از ارقام پرمحصول نظیر شیرودی، فجر، ندا و خزر است برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر تصریح کرد: 788 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان بعد از برداشت به پرورش رتون اختصاص یافت که با توجه به قرار گرفتن در شرایط کم آبی، پرورش رتون با توجه به نیاز آبی کمتر و افزایش عملکرد در واحد سطح نسبت به کشت مجدد برنج اولویت دارد.

وی با بیان اینکه در مناطقی که آبگیری آب بندان به طور کامل انجام شده بود و امکان کشت مجدد اراضی شالیزاری فراهم بود، افزود: تاکنون کشت مجدد برنج در 6 هزار و 319 هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.

پورحسین باقری گفت: 77 درصد کشت مجدد برنج این شهرستان در بخش رودبست با داشتن 33 آبندان انجام شد که با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می شود امسال شاهد عملکرد بالاتری نسبت به سال های گذشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه