English

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

نگاه فنی در کشاورزی مازندران حاکم است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه در کشاورزی مازندران نگاه فنی حاکم است، گفت: همین نگاه فنی باعث موفقیت این استان در کنترل عوامل خسارت‌زا است.

نگاه فنی در کشاورزی مازندران حاکم است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسین رنجبر اقدم در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان مازندران با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌هایی است که عالمانه و مدبرانه در حال رصد و پایش عوامل خسارت‌زا گیاهی است، اظهار داشت: موفقیت‌های حفظ نباتات مازندران مدیون راهبری درست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه در کشاورزی مازندران نگاه فنی حاکم است، ادامه داد: همین نگاه فنی باعث موفقیت این استان در کنترل عوامل خسارت‌زا است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر اینکه حضور و ردپای کارشناسان حفظ نباتات باید در مزارع و باغات مشهود باشد، گفت: هرگونه کوتاهی و قصور در انجام وظایف حفظ نباتات به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

وی بیان داشت: مازندران استان پیشرو در کنترل بیولوژیک است و میزان استفاده از سموم شیمیایی باید کاهش یابد و مصرف سم در اکوسیستم شالیزار و باغات مدیریت شده باشد.

رنجبر اقدم افزود: برای اولین بار از محصول سالم برنج مازندران در کشور رونمایی شد که اتفاقی بسیار ارزشمند است.

وی عنوان داشت: هزینه تولید محصول بدون مصرف سموم شیمیایی به مراتب بسیار کمتر از هزینه تولید محصول با استفاده از سموم شیمیایی است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تأکید کرد: از تولید محصول سالم برنج در سطح ۱۰۰ هزار هکتار شالیزار مازندران حمایت فنی و اعتباری خواهیم کرد و سازمان حفظ نباتات با تمام قوا پشتیبان اجرای این طرح خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه