English

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر اعلام کرد؛

سرشاخه کاری ۴۵۰۰ اصله گردو با اعتبار ۴.۵ میلیاردی در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از سرشاخه کاری 4 هزار و 500 اصله گردو در باغ های این شهرستان خبر داد.

سرشاخه کاری 4500 اصله گردو با اعتبار 4.5 میلیاردی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به سرشاخه کاری 4 هزار و 500 اصله گردو در باغ های شهرستان بهشهر، اظهار داشت: 4 هزار و 500 قطعه پیوندک انتخابی بر پایه درختان گردو نصب شد.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بود، ادامه داد: این طرح در 60 هکتار اراضی شیبدار این شهرستان اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو با هدف یکنواخت سازی تولید محصول گردو با استفاده از واریته‌های انتخابی مانند ارقام پرمحصول، با کیفیت بالا، پوست نازک، چربی بالا، مقاوم به سرما و مقاومت به بیماری‌هایی نظیر آنتراکنیوز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی ارقام گردو به دلیل زود گل‌دهی در فصل بهار دچار سرمازدگی شد، گفت: استفاده از پیوند‌ک‌هایی با ویژگی دیر گل‌دهی باعث جلوگیری از ایجاد خسارت و افزایش محصول باغداران می‌شود.

قنبری، راه حل مشکلات باغداران گردو را در سرشاخه‌کاری درختان با ارقام تجاری جدید و یا کشت نهال‌های پیوندی برشمرد و تصریح کرد: این امر باعث باردهی بیشتر درختان گردو، کاهش افت تولید و جلوگیری از سرمازدگی آن‌ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه