English

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران:

۶ حفار غیرمجاز در ساری دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری 6 حفار غیرمجاز در شهرستان ساری، خبر داد.

 6 حفار غیرمجاز در ساری دستگیر شدند

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدرضا کردان اظهار داشت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر فردی با هویت اعلام شده به همراه تعدادی افراد ناشناس که در منزل شخصی خود در حال حفاری بودند، بلافاصله مأموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل موردنظر اعزام و پس از شناسایی منزل اعلام شده، در یک عملیات نامحسوس توانستند آلات و ادوات حفاری را کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: در این‌ رابطه شش نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌ منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه