English

رئیس دادگستری بخش کجور:

موضوع بیت المال برای دادگستری بسیار مهم است / مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق مراجع متولی ادامه دارد

رئیس حوزه قضایی بخش کجور با بیان اینکه موضوع بیت المال برای دادگستری بسیار مهم است، بر تداوم مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز در بخش تأکید کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم مزارع بخش کجور بر اثر ساخت وسازهای غیرمجاز دچار تغییر کاربری شود.

موضوع بیت المال برای دادگستری بسیار مهم است / مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق مراجع متولی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، میثم اکبری در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با تأکید بر اینکه موضوع بیت المال   بسیار مهم است و کسی در این خصوص دارای مصونیت نمی باشد، اظهار داشت: بحث مبارزه با موادمخدر در بخش کجور نیز با جدیت دنبال می شود و در این زمینه هم برخورد شدید و قاطعانه ای صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه حفاری های غیرمجاز در بخش کجور در مناطق آن مختلف دیده می شود، ادامه داد: در پرونده حفاری غیرمجاز شهر پول، آثار ارتکاب وقوع بزه در محل حفاری پیدا شد و روند پیگیری این پرونده در مسیر تازه تری قرار گرفت.

رئیس دادگستری بخش کجور تصریح کرد: مدتی قبل یک اثر باستانی عتیقه نیز در بخش کجور کشف شد و با توجه به آثار موجود بر روی آن، برای رمزگشایی به مرکز استان ارسال شده است.

وی در ادامه به مسأله تیراندازی اواخر اردیبهشت در روستای کندلوس پرداخت و افزود: متهم این پرونده متواری است اما این پرونده را به صورت روزانه از طریق اداره آگاهی شهرستان نوشهر پیگیر هستم .

اکبری ادامه داد: تیراندازی دیگری در منطقه روستایی «گَتکش» رخ داد که به لطف خدا پرونده آن وارد مرحله نهایی شده است و به زودی رأی آن صادر می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره پرونده یکی از مدیران سابق  بخش کجور تصریح کرد: تعداد 43 پروانه ساختمانی خام از این مدیر  مربوطه کشف شد و سیر اداری و قضایی پرونده در بخش کجور به اتمام رسید و پرونده با عدم صلاحیت به دادسرای مرکز استان ارسال شد و منتظر ادامه رسیدگی هستیم.

رئیس حوزه قضائی بخش کجور همچنین درباره پرونده‌های قتل در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در یک فقره از این پرونده‌ها، تعداد هفت نفر متهم شناسایی شدند ولی متهم اصلی همچنان متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

وی گفت: در پرونده قتل در روستای صالحان هم قرار نهایی صادر شده و پرونده برای ادامه روند به دادگاه کیفری یک شهرستان تنکابن ارسال شد.

اکبری از تشکیل 17 جلسه حفظ حقوق عامه در بخش کجور خبر داد و عنوان داشت: روستاها و مناطق مختلف کجور به دوربین ها مجهز می شوند که در این باره همکاری و هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی درباره جمع آوری سگ‌های ولگرد که یکی از معضلات بخش کجور شده است، اظهار داشت: این موضوع دغدغه بزرگی در منطقه محسوب می شود و بنابراین از طریق شهرداری ها در مناطق شهری و دهیاری ها در مناطق روستایی نسبت به جمع آوری و عقیم سازی اقدام جدی صورت می گیرد که دستور ان نیز صادر شده است.

رئیس حوزه قضائی بخش کجور، تعامل بین ادارات بخش کجور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این روند باید تقویت و ارتقا یابد.

وی بهره گیری از ظرفیت قانون جهت صدور آرای جایگزین حبس را مهم توصیف کرد و بیان داشت: در این زمینه نیز برنامه ریزی و هماهنگی های لازم شده است.

اکبری بررسی ترک فعل مدیران را از مهمترین موضوعات برشمرد و اظهار  داشت: شناسایی سازه‌های غیرمجاز از مأموریت‌های مدیران مربوطه است و اگر  از سوی مرجع مربوطه پیگیری لازم صورت نگیرد، مصداق ترک فعل محسوب می شود.

وی بر تداوم مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز در بخش تأکید کرد و افزود: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم مزارع بخش  کجور بر اثر ساخت وسازهای غیرمجاز دچار تغییر کاربری شود.

رئیس حوزه قضائی بخش کجور گفت: تاکنون در این باره 29 فقره رأی ماده سه صادر شد که باید اجرایی شود.

به گزارش موج، در پایان این نشست و پس از مدتها، جهت رفاه حال مردم دفتر خدمات قضایی حوزه قضایی شهر پول با حضور مسئولین مربوطه و به مناسبت هفته قوه قضاییه افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه