English

سرپرست شرکت گاز مازندران:

مشعل گاز ۱۰۱ روستای مازندران تا پایان امسال روشن می‌شود

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه عملیات گازرسانی، مطالعاتی و طراحی در 504 روستای مناطق جنگلی و کوهستانی استان در حال انجام است، گفت: بر اساس برنامه و طبق پیشرفت طرح‌های لوله گذاری، ساکنان 101 روستا از این تعداد تا پایان امسال از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مشعل گاز 101 روستای مازندران تا پایان امسال روشن می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مایلی رستمی در نشست خبری با بیان اینکه مطالعه و طراحی برای گازرسانی به تمامی این روستاها انجام شده و کارها با قوت در حال پیگیری است، اظهار داشت: هم اکنون عملیات شبکه گذاری گازرسانی در 60 روستای شرق مازندران در منطقه دودانگه و چهاردانگه ساری و هزار جریب نکا و بهشهر، 185 روستای صعب العبور و کوهستانی بخش کجور و پول نوشهر، روستاهای منطقه بلده نور، روستاهای رینه بخش لاریجان شهرستان آمل واقع در محور هراز، 18 روستا در منطقه سوادکوه و حدود 11 روستا نیز در منطقه کوهستانی اشکورات رامسر در غرب استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با حمایت دولت مشکل افزایش هزینه گازرسانی به مناطق کوهستانی و ییلاقی استان رفع شد و تا 200 میلیون تومان برای هر علمک نیز حمایت شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه تمامی روستاهای واجد شرایط مازندران تا پایان سال 1402 گازرسانی می‌ شود.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در سال گذشته با 800 میلیارد تومان 438 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان انجام گرفت افزود: اعتبار امسال شرکت گاز مازندران هزار میلیارد تومان است و تا پایان سال 1402 تمامی روستا‌های بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی بیان داشت: نمونه بارز حمایت واقعی نظام و دولت از مردم در برخورداری از نعمت گاز اجرای 100 کیلومتر لوله گذاری 16 اینچ برای حدود 20 روستای بخش کوهستانی منطقه اشکورات رامسر است.

مایلی رستمی تصریح کرد: بیشترین عملیات گازرسانی مربوط به روستاهای بخش بلده نور است که با 800 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و امیدواریم با همکاری منابع طبیعی و راه و شهرسازی بتوانیم لوله گذاری را طبق مقررات انجام بدهیم.

وی طولانی شدن صدور مجوز برای اجرای طرح های گازرسانی در روستاهای ییلاقی و کوهستانی مازندران را از دغدغه های جدی دانست و خواستار همکاری دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، راه و شهر سازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه این استان از سه نقطه جدید به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود تا علاوه بر از بین رفتن کامل افت فشار، همه مناطق شهری و روستایی تحت پوشش کامل گازرسانی قرار بگیرند، گفت: اتصال خط لوله انتقال گاز از امامزاده هاشم در جاده هراز که با 500 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است، اتصال خط لوله منطقه گدوک در محور فیروزکوه که پیشرفت خوبی دارد و اتصال به خط لوله گاز از طریق محور الموت قزوین برای روستاهای منطقه سه هزار تنکابن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی آمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان را 2 هزار و 475 روستا اعلام کرد و بیان داشت: سالانه به طور میانگین حدود 80 هزار مشترک جدید شهری و روستایی به شرکت گاز مازندران اضافه می شوند که شرکت برای تقویت گازرسانی اجرای طرح های ایجاد ایستگاه های فشار قوی را انجام می دهد.

مایلی رستمی وضعیت زیرساختی تأمین گاز در مازندران را مطلوب توصیف کرد ولی در عین حال نسبت به بی توجهی به مصرف بهینه گاز در استان هشدار داد و افزود: بررسی ها نشان می دهد که مصرف گاز در مناطق روستایی و ییلاقی به دلیل استاندارد نبودن ساخت و سازها تا 20 برابر بیشتر از مناطق شهری و آپارتمان نشینی است.

وی میانگین مصرف روزانه گاز طی سال در مازندران را 28 تا 32 میلیون متر مکعب اعلام کرد و تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال که هوا سرد بود و گردشگران و مسافران زیادی نیز در استان حضور داشتند، مصرف گاز به حدود 40 میلیون مترمکعب رسید، اما قطعی گاز خانگی را نداشتیم.

به گزارش موج؛ در حال حاضر حدود 650 هزار خانوار شهری استان برابر با 99.9 درصد و 445 هزار خانوار روستایی معادل 95.5 درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی