English

در دومین رویداد ملی شتاب مطرح شد:

عینیت بخشیدن پیوند علم و صنعت در صنایع چوب و کاغذ مازندران

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران بر پیوند علم و صنعت تأکید کرد و گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران پیوند علم و صنعت را عینیت بخشید.

عینیت بخشیدن پیوند علم و صنعت در صنایع چوب و کاغذ مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امید نیک‌نژاد در دومین رویداد ملی شتاب که در صنعت چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار داشت: رسالت دانشگاه‌ها و مراکز علمی، کاربردی کردن علم در زندگی روزمره است.

وی بر پیوند علم و صنعت تأکید کرد و ادامه داد: صنایع چوب و کاغذ مازندران پیوند علم و صنعت را عینیت بخشید.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، صنعت چوب و کاغذ را مهم، استراتژیک و منحصر به فرد دانست و افزود: علم در پیوند با صنعت باید سبب افزایش کیفیت و بهبود تولید شود.

وی یادآور شد: تاکنون از ایده‌های نوین در فرایند بهبود کیفیت در کود و ضایعات صنایع چوب و کاغذ مازندران استفاده شد.

نیک نژاد استفاده از ظرفیت بالقوه علمی دانشگاه علمی کاربردی صنایع چوب و کاغذ مازندران را در منطقه مؤثر دانست و گفت: مرکز علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران قابلیت قطب دانشگاه بین‌المللی در منطقه را دارد.

وی افزود: برگزاری دومین رویداد ملی شتاب در این مجموعه سبب شد در کنار توسعه ظرفیت‌های علمی بتوانیم از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان برای پیشبرد اهداف مجموعه استفاده کنیم که این موضوع مورد استقبال هیأت مدیره نیز قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه مرکز علمی کاربردی مازندران نیز با حضور مجازی در دومین وبینار ملی شتاب به اشاره به اینکه استارتاپ به دنبال نوآوری نیست بلکه پیگیر کشف خلاقیت است، بیان داشت: با استفاده از خلاقیت باید به دنبال حل مشکلات کشور باشیم.

«عبدالرضا شیخ‌الاسلامی» مباحثی همچون بازیافت، بهبود تولید و بهینه سازی انرژی را از موضوعات این رویداد علمی عنوان کرد و افزود: باید به دنبال استمرار سمینار و کنفرانس‌های اثربخش باشیم.

وی با بیان اینکه رویداد علمی در سومین دوره باید به صورت بین‌المللی برگزار شود، تصریح کرد: شرکت چوب و کاغذ مازندران باید از خلاقیت‌ها بهره‌مند شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران نیز با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی شتاب در استان مازندران اظهار داشت: فراخوان این رویداد پس از ارسال در سطح کشور و بررسی مقالات منجر به دریافت ایده‌های برتر در این مجموعه شده است.

«محمدامید محمدی» به استقبال پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان از رویداد ملی شتاب اشاره کرد و گفت: سال گذشته نخستین رویداد ملی شتاب با ارسال 25 ایده در مازندران برگزار شد که در مرحله اول داوری 17 ایده و در محله دوم داوری چهار ایده به مرحله نهایی راه یافت.

دبیر رویداد ملی شتاب با بیان اینکه در وبینار دوم 105 ایده به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد، تصریح کرد: داوری در سه مرحله انجام شد که در مرحله نخست 40 ایده، مرحله دوم 25 و در مرحله نهایی 10 طرح به عنوان ایده برگزیده و چهار طرح برتر به مرحله کشوری راه یافت.

وی با اشاره به اینکه رویداد سال 1399 بر چهار محور استفاده از فناوری نانو در فرایند تولید کاغذ، بهینه‌سازی مصرف انرژی در فرایند تولید کاغذ، استفاده از ضایعات پلاستیک کاغذهای باطله و استفاده بهینه از ضایعات چوب پیگیری شده است، گفت: تلاش ما استمرار رویداد ملی شتاب در مازندران با رویکرد بین‌المللی است.

به گزارش موج، طرح‌‌های تأثیر اکسایش الیاف بازیافتی بر روی خواص مقاومتی مقوای فلوتینگ توسط مریم احمدی و سید عاطفه نصیری، پروژه استفاده مجدد از ضایعات واحد خرده چوب و تبدیل آن به چیپس برای تولید خمیر توسط حسن سرمستی، طرح تولید سرکه چوب از پسماند سلولوزی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران توسط ابراهیمی حبیبی، صبا عبدی شکتایی، صدیقه مکاری و همچنین طرح انتقال سرریز مخازن مرتضی معلمی به عنوان ایده‌های برتر دومین رویداد شتاب سال جاری انتخاب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه