English

مدیر جهاد کشاوزی نکا اعلام کرد:

کشت مخلوط علوفه در ۵۵۰ هکتار اراضی نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از کشت مخلوط علوفه در 550 هکتار اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت مخلوط علوفه در 550 هکتار اراضی نکا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید شبر موسوی با اشاره به اینکه کشت مخلوط، کشت دو یا بیش از دو محصول زراعی در مجاورت یکدیگر است و هدف آن بازدهی بیشتر دو محصول است که در کشت به‌ صورت جداگانه نمی‌توان به آن بازدهی دست‌ یافت، اظهار داشت: امسال 552 هکتار اراضی زراعی شهرستان نکا به کشت مخلوط علوفه ای با شبدر، جو، تریتیکاله، ماشک، خلر و اسپرس اختصاص یافت.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که ما را به تحقق کشاورزی پایدار و امنیت غذایی با حفظ محیط زیست طبیعی نزدیک می‌کند، کشت گیاهان به صورت مخلوط است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا تصریح کرد: یکی از مزایای کشت مخلوط این است که بستر زمین کشاورزی یک بار برای کاشت محصول آماده سازی می‌شود اما چند محصول متفاوت کاشته می شود، از سوی دیگر همزمانی کشت چند محصول در کنار هم، به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه عملکرد کشت مخلوط بیشتر از کشت خالص محصول است، افزود: کشت مخلوط میزان تولید را افزایش می دهد و در بهره‌وری مصرف آب و خاک مؤثر است، چرا که همزمان برای چند محصول متفاوت از منابع آب و خاک استفاده می‌شود و از سوی دیگر هزینه‌های تولید مانند سمپاشی آفات و مصرف کود کاهش می‌یابد و چند گیاه از یک منبع آب و کود تغذیه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه