English

استاندار مازندران:

بانک ها در اقتصاد مازندران تولید فکر کنند

استاندار مازندران بر نقش بانک در تولید فکر و ایده اقتصادی در استان تأکید کرد و گفت: انسجام مدیریتی و فکری در بانک های استان از ضروریات فعالیت این حوزه است.

بانک ها در اقتصاد مازندران تولید فکر کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با عنوان اینکه وجود ظرفیت ها و بسترهای عظیم اقتصادی در مازندران می تواند جایگاه استان را در سطح کشور ارتقاء ببخشد، اظهار داشت: نقش و جایگاه بانک ها در اقتصاد و اشتغال و توسعه کشاورزی، گردشگری، صنعت و تولید می بایست تبیین و احصاء شود.

وی با بیان این که بانک ها ستون اصلی خیمه اقتصادی کشور هستند و نباید تضعیف شوند، ادامه داد: مسئله شناسی اقتصاد استان می بایست در دستور کار بانک ها قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مشارکت عظیم فکری و تجربی در اقتصاد استان از رسالت ها و وظایف اصلی بانک ها و تولید ثروت که منتج به ایجاد آرامش اجتماعی در جامعه شود از اهداف اصلی فعالیت این بخش است.

وی افزود: احساس مسئولیت اجتماعی برای رؤسای بانک ها که نقش اصلی در توسعه اقتصادی دارند یک ضرورت است و بانک ها می بایست در اقتصاد استان تولید فکر کنند.

حسینی پور بیان داشت: قریب 3800 روستا به عنوان یکی از عظیم ترین ظرفیت های استان مورد غفلت قرار گرفته که با ایجاد همدلی و انسجام در مجموعه بانک ها و دستگاه های اجرایی می توانیم این مزیت عظیم و مولد را تبدیل به فرصتی تحولی برای رونق تولید و صادرات کنیم.

وی با اشاره به اینکه سطوح و جایگاه کنونی بانک های استان قابل قبول نیست و باید ارتقاء پیدا کند، عنوان داشت: انسجام مدیریتی و فکری در بانک های استان از ضروریات فعالیت این حوزه است و شورای هماهنگی بانک های استان می بایست راهبردی شود و الزامات متفاوتی را پیگیری کند.

استاندار مازندران با تأکید بر این که نیازمند یک طرح تحول در فضای بانکی استان هستیم، گفت: هر بانکی که در استان نمایندگی دارد در وهله نخست باید دلبسته و وابسته مازندران باشد و بانک های استان می بایست شخصیت ها و مدیران بانکی اهل مازندران  که خارج از استان و کشور حضور دارند را شناسایی و پای کار بیاورند.

وی تأکید کرد: جذب سرمایه در بانک‌های استان در اولویت کارها قرار گیرد و با توجه به اینکه مازندران پایگاه گردشگری کشور است، نیاز به تفکرات و افق های روشن و دور داریم که ترسیم افق 25 ساله توسط بانک های استان به صورت جدی باید دنبال شود.

حسینی پور افزود: بانک های استان برای حل مشکلات صادرکنندگان پیش قدم شوند و تعامل و ارتباط بانکی با کشورهای همسایه در دستور کار بانک های استان قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه