English

سهم بزرگ هنرمندان صنایع‌دستی در رویداد «ساری ۲۰۲۲»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: هنرمندان صنایع‌دستی، سهم بزرگی در رویداد «ساری 2022» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو دارند.

سهم بزرگ هنرمندان صنایع‌دستی در رویداد «ساری 2022»

به‌گزارش خبرگزاری مازندران، سیف‌الله فرزانه در جلسه داوری منطقه‌ای مهر اصالت ملی صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر 12 مُهر اصالت یونسکو و 65 مُهر اصالت ملی به استان اختصاص یافته که با توجه به ظرفیت بالای این حوزه در مازندران توقع داریم این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که هنرمندان بزرگی در سطح استان وجود دارد که پراکندگی متوازنی دارند، ادامه داد: خرید محصولات صنایع‌دستی باید به یک باور در دستگاه‌های دولتی تبدیل شود که متأسفانه هنوز توجه شایسته‌ای به آن نشده است حتی در سواحل، فرودگاه‌ها، هتل‌ها جای خالی صنایع‌دستی احساس می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی کشور در این جلسه گفت: کسب مُهر اصالت صنایع‌دستی فرصت و ظرفیت خوبی برای تولید و بازاریابی است.

وی با اشاره به میزبانی شایسته مازندران برای نخستین بار گفت: در 9 منطقه داوری برگزار خواهد شد و این فرصت خوبی برای داوران استانی محسوب می‌شود.

ویدا توحدی افزود: جدای از شاخص‌های کیفیت، خلاقیت، تکنیک، تولید انبوه، یک موضوع مهم در داوری محسوب می‌شود.

وی به مُهر اصالت ملی به عنوان یک استاندارد برای تولید انبوه اشاره کرد و افزود: باید در استان گردشگرپذیر مازندران فضاهایی ایجاد شود تا بازار فروش خوبی برای هنرمندان صاحب مُهر اصالت فراهم آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه