English

معاون تربیت و آموزش ارتش:

دانشگاه علوم دریایی نوشهر قطب دانش دریایی کشور است

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه علوم دریایی امام (ره) نوشهر قطب دانش دریایی کشور است و تنها دانشگاهی که در کشور می‌تواند ادعای کار تخصص دریا را داشته باشد همین دانشگاه علوم دریایی نوشهر است.

دانشگاه علوم دریایی نوشهر قطب دانش دریایی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امیر سرتیپ علیرضا شیخ در حاشیه افتتاحیه سومین دوره مسابقات سراسری دانشجویی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادواره شهید سرلشگر «حسن آبشناسان» به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران با تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان یک رویداد بزرگ علمی و نظامی در عرصه رقابت‌های دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران است که هر ساله این مسابقات همزمان با روز دانشجو به میزبانی یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات علمی و نظامی دانشجویان در واقع سنجش سطح توانمندی علمی، دانشی، توانشی و تربیتی دانشجویان است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران پایه‌ریزی شده است و بحمدالله سالیانی است که اجرا می‌شود.

دانشگاه دریایی نوشهر 16 آذر 1400

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این مسابقات در طول سال توانایی و قابلیت‌های کسب شده دانشجویان را در یک مسابقه سراسری می‌سنجد و سبب تغییر در برنامه‌ها و سنجش توانمندی دانشگاه‌ها در موفقیت در حوزه آموزش و تربیت است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان بین‌المللی شدن این مسابقات در آینده وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: مسابقات علمی تحت عنوان المپیاد دانشجویی در سطح ارتش و نیروهای مسلح فراخوان داده شده است امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور با فراخوان و دعوت از کشورهای دوست و همسایه این کار را عملی کنیم ولی برنامه‌ریزی اولیه ما در حوزه سنجش قابلیت‌ها و توانمندی‌های خودمان است.

دانشگاه دریایی نوشهر 16 آذر 1400

امیر سرتیپ شیخ افزود: دانشگاه علوم دریایی امام (ره) نوشهر قطب دانش دریایی کشور است و ما در سازمان‌ها تحت عنوان دانشگاه‌های سازمانی، مرجعیت علمی دریانوردی در کشور را به دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داده می‌شود و تنها دانشگاهی که در کشور می‌تواند ادعای کار تخصص دریا را داشته باشد همین دانشگاه علوم دریایی نوشهر است و تلاش ما توسعه زیرساخت‌ها است.

وی گفت: الان فقط اگر بخواهیم از دیدگاه رسانه‌های تحلیلی دنیا نگاه کنیم، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب معیارهای سنجش مؤسسات اندازه‌گیری قدرت دریایی در رتبه ششم دنیا قرار دارد و این یعنی ما در منطقه رتبه اول را داریم و این می‌تواند بسیار بسیار حائز اهمیت و جای توسعه داشته باشد و برای شهرستان نوشهر که این دانشگاه را در خود جای داده است قطعاً منشأ خیر خواهد بود که می تواند در تعاملات علمی و تخصص دریایی به ویژه با توجه به بنادری که در اینجا وجود دارد بسیار مؤثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه