English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مازندران راه اندازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ستاد امنیت غذایی بیشترین تمرکز بر روی مرغ و تخم مرغ بود که ما توانستیم سایر محصولات را هم در این ستاد جای دهیم.

قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با بیان اینکه مازندران در تولید اکثر محصولات کشاورزی دارای رتبه‌های اول تا سوم است، اظهار داشت: خوشبختانه مازندران در کالاهای اساسی که کشور دغدغه آن را دارد توانسته تولید مطلوبی داشته باشد و حتی مازاد تولید در برخی محصولات هم داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی کالاها مانند گندم آسیب‌پذیر هستیم اما نسبت به سال‌های گذشته در راستای کیفی‌سازی گندم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و توانستیم در کیفی سازی محصول گندم موفق باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در ستاد امنیت غذایی بیشترین تمرکز بر روی مرغ و تخم مرغ بود که ما توانستیم سایر محصولات را هم در این ستاد جای دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: در ستاد امنیت غذایی و برای تنظیم بازار، 35 نیرو سهم استان مازندران است و در این راستا سازمان بسیج نیروها را معرفی کرد تا برای بازرسی و تنظیم بازار محصولات اساسی گام های مثبتی برداشته شود.

شهیدی فر بیان داشت: در ستاد امنیت غذایی باید بر روی کالاهایی همچون گندم، آرد، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن به طور جدی فعالیت داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه مازندران با 155 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و تولید سه میلیون و 200 هزار تن محصول توانسته است رتبه نخست کشور را در تولید مرکبات، گل و گیاه و کیوی به خود اختصاص دهد، گفت: یک میلیون و 300 هزار تن ظرفیت صادرات محصولات باغی به سایر کشورها وجود دارد و 700 هزار تن قابلیت ذخیره سازی در سورتینگ و سردخانه های استان وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال در طرح جهش تولید 30 هکتار از دیمزارهای استان به کشت گندم اختصاص پیدا خواهد کرد.

مجید بهادری با بیان اینکه مازندران 45 درصد تولید برنج کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: نهصد هزارتن برنج سفید در استان تولید می شود که 140 هزار تن مصرف استان است و مابقی به سایر استان ها ارسال و بخشی هم صادرات می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه