English

معاون درمان وزیر بهداشت تأکید کرد:

مردم برای توقف تجمعات خانوادگی و مراسم کمک و همراهی کنند

معاون درمان وزیر بهداشت: مردم نگران تخت نباشند اما کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی ها متوقف شود.

مردم برای توقف تجمعات خانوادگی و مراسم کمک و همراهی کنند

​به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم جان بابایی با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج های قبلی اظهار داشت: ظرفیت تخت های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شمار بستری شدگان سرپایی در بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تقریباً 80 درصد مراجعه کننده ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه هایشان می شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود وجود دارد ادامه داد، در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم بستری موقت ها را زیاد کردیم.

وی گفت: مردم نگران تخت نباشند چرا که دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس نیازشان تخت ها را بلافاصله اضافه می کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی ها متوقف شود.

دکتر جان بابایی افزود: هر چه تعداد تخت ها زیاد شود اما مردم توجهی به رعایت پروتکل ها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم می آید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعداد مریض های بدحال با وجود افزایش مراجعه کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر گرچه همین مقدار که هست قابل جبران نیست ولی به تناسب، افزایش تخت ها و بستری ها بالا نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت بر ضرورت مراجعه زودهنگام مردم به مراکز درمانی تأکید کرد و گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند زودتر از خدمات درمانی بهره مند می شود و این امر می تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه