English

امام جمعه نوشهر:

رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

امام جمعه نوشهر گفت: رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند این کار خودش دارای ثواب است و به نوعی عبادت محسوب می‌شود.

رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر با همراهی اهالی خبر و رسانه شهرستان که به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور ، اظهار داشت: خبرنگاران همواره نقد منصفانه داشته باشند و نقد آنها به قصد اصلاح باشد و در راستای تخریب نباشد.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه اتفاقات مختلف در جهان که ظلمی در حق مظلومان و مسلمانان می‌شود را اصلاً به آن نمی‌پردازند ولی مسائلی که مربوط به خودشان باشد را بزرگ نمایی می کنند.

امام جمعه نوشهر

امام جمعه نوشهر با تأکید بر اینکه رسانه های داخلی باید فضا سازی کرده و اخبار درست را منعکس کنند، گفت: رسانه‌های بیگانه یک موضوع کوچک و چیزی که به ضرر اسلام باشد را بزرگنمایی می کنند اما موضوعاتی مانند راهپیمایی‌های میلیونی و باشکوه 22 بهمن و روز قدس را کوچک می شمارند و سعی دارند در رسانه‌های خود به گونه‌ای القا کنند که جمعیت کمی در این راهپیمایی حضور یافتند در حالی که رسانه های داخلی ما باید ابعاد باشکوه و حضور میلیونی مردم را مثل همیشه به تصویر بکشند و به جهانیان انعکاس دهند تا واقعیت ها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه سه چیز در نماز جمعه عامل اهمیت است، تصریح کرد: شخصیت حقیقی امام جمعه، مکان برگزاری نمازجمعه و خطبه‌های نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است و هر کس شخصیت حقیقی ممتازی داشته باشد اهمیت نماز او بسیار بالا است.

مشایخ افزود: یک مصلای نماز جمعه که از سیستم گرمایشی و سرمایشی و آراستگی مناسبی برخوردار باشد بسیار حائز اهمیت است و در ادامه نیز اگر محتوای خطبه های نماز جمعه جذاب تر باشد و در آن به شبهات پاسخ داده می شود بسیار شیرین تر است.

امام جمعه نوشهر

وی تأکید کرد: رسانه‌ها در گسترش فرهنگ نماز جمعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و این کار خودش دارای ثواب است و به نوعی عبادت محسوب می‌شود و البته همه باید در گسترش فرهنگ نماز جمعه همت داشته باشیم.

امام جمعه نوشهر با بیان اینکه نماز درس اخلاص به مردم می دهد و سبب برقراری ارتباط با خداست، گفت: دشمن همواره با جنگ نرم سعی دارد جوانان ما را اغفال کند ولی نماز جمعه در مبارزه با جنگ نرم بسیار قوی و کارآمد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر نیز با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور اظهار داشت: باقی بودن، دقیق بودن و عمیق بودن از ویژگی قلم است و باید آن طور که شایسته فرهنگ دینی ما است تلاش شود تا قلم در این راستا به گردش درآید که البته خبرنگاران نوشهر همواره این گونه هستند و در این مسیر گام بر می دارند و قلم می زنند.

وی افزود: اصحاب قلم و رسانه در خط مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند و با انتشار و اطلاع رسانی اخبار نمازجمعه، تأثیر فرهنگی مهمی در کنار نماز جمعه دارند.

بابک شمس ناتری بیان داشت: وقتی سخنرانی امام جمعه بازتاب داده شود در جامعه از ابعاد مختلف بسیار مهم و اثربخش است.

وی گفت: امام جمعه معزز نوشهر همواره نگاه دلسوزانه ای نسبت به فرهنگ و هنر داشتند و این کاملاً ملموس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه