English

شهردار نوشهر:

شهرداری بدهکار نوشهر را تبدیل به یک شهرداری ثروتمند و پویا کردیم

شهردار نوشهر گفت: در شهرداری نوشهر با همکاری اعضای شورای شهر دوره پنجم کوچک‌ترین دغدغه مالی نداشته و نداریم و یک شهرداری بدهکار را تبدیل به یک شهرداری ثروتمند و پویا کردیم.

شهرداری بدهکار نوشهر را تبدیل به یک شهرداری ثروتمند و پویا کردیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی امانی در مراسم افتتاح و بهره‌‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری نوشهر با اشاره به اینکه نوشهر کارگاه بزرگ عمرانی است، اظهار داشت: شهربازی سیترا نمونه بارز مشارکت بخش خصوصی و به بازی گرفتن سرمایه‌های راکد کشور در حوزه مدیریت شهری کشور است.

وی ادامه داد: افتتاح و بازگشایی این شهربازی 30 میلیارد تومان هزینه در برداشت که 100درصد آن از طریق بخش خصوصی تأمین و در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع احداث شد.

شهردار نوشهر با بیان اینکه دومین پیاده راه کشور را در بلوار شهید کریمی ایجاد کردیم، افزود: این مسیر در گذشته به دلیل شکل هندسی آن تهدید جدی برای جان انسان بود به طوری که طی پنج سال 13 تن از شهروندان جان خود را در این مسیر بر اثر تصادفات از دست دادند ولی اکنون ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، هر چند اقدامات و امکاناتی باید در آنجا فراهم شود.

شهرداری نوشهر

وی گفت: فاز یک این پیاده راه به طول 800 متر و به مساحت 6  هزار متر با اعتبار 2 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شد.

امانی با اشاره به اینکه بازآفرینی بازار روز نوشهر که کمتر مورد توجه قرار گرفت،، اظهار داشت: با فراهم آوردن جایگاه جدید جلوی آسیب دیدن کسب و کارهای کاسبان این قسمت بازار را گرفتیم و سپس اقدام به بازآفرینی محیط آنجا کردیم که در نهایت ظرف یک سال با همه سختی‌های موجود آن را تکمیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پل امیرکبیر که به سختی دو خودرو از کنار یکدیگر رد می‌شدند را تبدیل به یک پل عرض 12 متری با دیواره‌های جانبی کردیم و برای این منظور یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شد.

شهرداری نوشهر

شهردار نوشهر بیان داشت: شهربازی و پارکینگ طبقاتی به مساحت هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری مستقیم با اعتبار 3 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای شهر نوشهر تبدیل چند تهدید بزرگ به یک و چند فرصت در خیابان شورا بوده است، تصریح کرد: مردم نوشهر هر چند سال تجربه سیل را دارند و البته اقداماتی در گذشته صورت گرفته است ولی در این دوره اعضای شورای شهر پنجم، عزم خود را جزم کرده و به شهرداری کمک کردند تا ما بتوانیم 30 واحد مسکونی در این مسیر را تملک و سپس تخریب کنیم.

شهرداری نوشهر

امانی افزود: برای دیواره حفاظتی به یُمن سفر مقام معظم رهبری به نوشهر مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن دریافت شد که هم مسیر تثبیت شد و هم مردم را از خطر سیل نجات دادیم و رهاورد همه اینها ایجاد مسیر دسترسی جدید از کمربندی به میدان فردوسی شهر همراه با گره‌گشایی ترافیک شد که در مجموع 7 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شد.

وی عنوان داشت: دیواره سازی رودخانه گندآب رود در منطقه بهجت آباد به طول 300 متر در دو نقطه انجام شد و همچنین دیواره رودخانه کرکرودسر نیز از خیابان شهید کریمی تا ساحله دریا را با حدود 5 میلیون تومان اجرا کردیم و مسیر باقی مانده آن یک تفرجگاه تفریحی توریستی آماده است.

شهردار نوشهر گفت: پل ماشلک با اعتبار 38 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که طبیعتاً با توجه به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی که در این حوزه پدید آمد بعید است با این رقم تکمیل شود و اکنون نیاز به حدود 70 میلیارد تومان هزینه دارد که البته تا امروز 13 میلیارد تومان پول به این پروژه تزریق شده است و کل عرشه پل که در کارگاه دیگری ساخته شده بود الان به محل پروژه انتقال یافت.

شهرداری نوشهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجتمع تجاری همافران نمونه بارز تبدیل به احسن املاک شهرداری است، خاطرنشان کرد: زمین پروژه در گذشته محل پارکینگ خودروهای آتش‌نشانی و سنگین شهرداری نوشهر بوده است که در دوره سوم شورا تصمیم به جابه‌جایی آتش‌نشانی گرفته شد تا این مکان به منبع اقتصادی و درآمدی پویا برای شهرداری تبدیل شده تا در راستای شعار توانمندسازی شهرداری ها گام برداشته شود.

امانی اظهار داشت: این مجموعه به مساحت 17هزار مترمربع در چهار طبقه تجاری احداث شده است که در طبقه فوقانی 4 سالن سینما نیز تدارک دیده شده است که در ماه‌های آینده به بهره برداری می شود.

وی در پایان گفت: سعی کردم برنامه قابل دفاعی از خودم در شهرداری نوشهر به جا بگذارم و در شرایط سخت اقتصادی و در حالی که اغلب شهرداری‌ها از نداشتن پول می‌نالند اما در شهرداری نوشهر با همکاری اعضای شورای شهر دوره پنجم کوچک‌ترین دغدغه مالی نداشته و نداریم و یک شهرداری بدهکار را تبدیل به یک شهرداری ثروتمند و پویا کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه