English

دبیر ستاد ثبت نام استان مازندران تأکید کرد:

ثبت نام دانش‌آموزان، اینترنتی و بر اساس محدوده جغرافیایی انجام شود

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران بر شیوه ثبت نام به صورت اینترنتی، از طریق سامانه پادا و بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت تأکید کرد.

ثبت نام دانش‌آموزان، اینترنتی و بر اساس محدوده جغرافیایی انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، بهروز منصور کیائی با اشاره به غیر حضوری بودن ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی پادا ( pada. medu.ir  ) اظهار داشت: در صورت ضرورت، ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیر ساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان صورت می‌پذیرد.

وی به شرایط سنی دانش آموزان پایه اول ابتدایی اشاره کرد و ادامه داد: سن مجاز برای ثبت نام در پیش دبستانی یک حداقل 4 سال تمام (حداکثر تا نیمه اول 1396 به استثنای 1/7/1396) و پیش دبستانی  دو حداقل 5 سال تمام (حداکثر تا نیمه اول 1395 به استثنای 1/7/1395) بوده و در پایه اول ابتدایی حداقل سن ثبت نام 6 سال تمام ( نیمه دوم سال 1393 و نیمه اول 1394، حداکثر تا 01/07/1394 ) است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: حداکثر آن در مناطق شهری 9 سال تمام و در مناطق روستایی 11 سال تمام است.

وی درباره یکی از الزامات ضروری ثبت‌نام بیان داشت: ثبت نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده‌ جغرافیایی تعیین شده از سوی ستاد ثبت نام شهرستان / منطقه به استثنای دانش‌آموزان عشایری و مدارس خاص انجام می‌گیرد و از جابجایی و انتقال دانش‌آموزان با ایجاد نگرانی و مزاحمت برای والدین جدا باید پرهیز کرد در غیر این صورت با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منصورکیایی درخصوص مدارک مربوط به ثبت نام دانش آموزان گفت: اصل شناسنامه یا مدرک معتبر از سوی مراجع، ملاک عمل برای ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان در مدارس دوره‌ ابتدایی است و مدارک لازم برای ثبت نام در پایه‌ اول دبستان، رویت اصل شناسنامه یا مدرک معتبر، کارت سلامت، سنجش بدو ورود، تکمیل فرم گواهی تطبیق شناسنامه با قید تاریخ و امضاء و مهر مدرسه و گواهینامه گذران دوره‌ یکساله پیش دبستانی است.

وی یادآور شد: برگزاری هر گونه آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین سطح عملکردی برای ثبت نام دانش آموزان در دوره‌ ابتدایی مجاز نیست و نباید دانش آموزی بنا به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

دبیر ستاد ثبت نام استان مازندران عنوان داشت: حداکثر سن ثبت نام در دوره ابتدایی در مناطق شهری 15 سال تمام و در مناطق روستایی 17سال تمام می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه