English

تصویب حدود ۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی در بابل

حسین بیژنی اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه فرهنگی در سال جاری از سوی شورای شهر بابل مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار بابل در نشست برگزاری جشنواره فیلم کوتاه وارش با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: اگرچه این دستگاه نیز همانند دستگاه‌های دیگر با مشکلات ملی مواجه بوده اما مشکل حوزه فرهنگ، عدم تعریف درست از اجرا مسائل فرهنگی در سطوح مختلف است.

بیژنی با انتقاد از اختلاف دیدگاه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها به‌ویژه در حوزه اجرا افزود: این اختلاف نگاه سبب خدشه‌دار شدن ظرفیت فرهنگی کشور به ویژه در بُعد فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسوولان فرهنگی این است که تعریف عام مقوله فرهنگ را در اختیار مردم و مسوولان قرار دهند تا اهل فرهنگ یا دلسوزان فرهنگ نگاه مشترک و عملکرد واحدی داشته باشند.

بیژنی یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است لذا در دولت و مجلس برای فرهنگ اعتبار تعریف شده‌ای داریم اما چگونگی توزیع و رفع خطا موجود برای رفع مشکلات فرهنگی باید سرلوحه کار باشد.

شهردار بابل با اشاره به اینکه برای هر پروژه‌ای یک پیوست فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است، اضافه کرد: اگرچه ضعف بودجه در بیشتر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد اما باید در حوزه فرهنگی توجه ویژه شده و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام شود زیرا همه دستگاه‌ها بودجه فرهنگی دارند اما بودجه فرهنگی خود را پنهان می‌کنند، نباید همه انتظارات به سمت یک دستگاه باشد.

بیژنی از هماهنگی شورا و شهرداری بابل در مبحثفرهنگی، ورزشی و اجتماعی خبر داد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر توجه به فرهنگ را جزو وظایف لاینفک خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هزینه شد، افزود: این در حالی بوده که فقط در چند ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار بابل با اشاره به اینکه امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای حوزه فرهنگی از سوی شورا مصوب شد، یادآور شد: تشکیل فرهنگ‌سرای محله در کنار پارک‌های محله در دستور کار قرار گرفت و برای ۱۰ واحد پیش‌بینی اعتبار شد که در صورت تخصیص انجام می‌شود.

شهردار بابل گفت: حمایت از هیأت‌های مذهبی، NGO و مراسم‌های ملی و مذهبی از دیگر اقدامات فرهنکی شهرداری و شورای شهر بابل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه