English

استاندار مازندران:

اقتصاد دریا محور توسعه استان های شمالی است

استاندار مازندران گفت: امروز یکی از محور‌های توسعه در استان‌های شمالی اقتصاد دریا محور است، ولی با این حال نتوانسته ایم از ظرفیت‌های بالقوه دریای خزر بهره برداری کنیم.

اقتصاد دریا محور توسعه استان های شمالی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، احمد حسین زادگان در حاشیه بهره برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر اظهار داشت: عدم آزادسازی کامل حریم دریای خزر سبب شده نتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه آن در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری و اقتصادی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با اینکه موضوع آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحلی در این استان جزو اولویت‌های کاری بوده منتهی تاکنون حدود ۸۵ درصد آن آزادسازی شده و بنا بر تاکید وزیر کشور و نیز عزم دولت باید بقیه این محدوده در شرایط امکان تا پایان این دولت آزاد سازی شود.

استاندار مازندران با قدردانی از سرمایه گذار اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در نوشهر اظهار داشت: از آنجایی که این صنعت به خاطر غیر بومی بودن، تهیه و خریداری بیشتر تجهیزات آن وابسته به خارج بوده و از طرفی هم به خاطر تحریم‌های ظالمانه، نواسانات قیمت ارز سبب افزایش هزینه‌های در این صنعت شده، ولی خوشبختانه بیشتر تجهیزات آن بومی بوده است.

حسین زادگان ابراز امیدواری کرد : با بهره برداری هرچه سریعتر این طرح شاهد یک آغاز خوب در در دریای خزر باشیم و در زمان حاضر نیز پرورش انوع گونه‌های آبزی از جمله ماهیان سردابی، قزل آلا و ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی و ازون برون پرورش آن به شکل قفس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه