English

رئیس محیط زیست آمل خبر داد:

تلف شدن ۲۴۳ قطعه ماهی در آمل

رئیس محیط زیست آمل گفت : سرریز شدن سموم شیمیایی در یکی از نهر‌های زراعی روستای عربخیل از توابع بخش دابودشت آمل باعث تلف شدن بیش از 243 قطعه انواع ماهی با ارزش شد.

تلف شدن 243 قطعه ماهی در آمل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران علی کشاورزیان اظهار داشت: در پی دریافت گزارش تلف شدن 243قطعه ماهی و سایر آبزیان در نهر زراعی روستای عربخیل از توابع بخش دابودشت آمل، یگان حفاظت و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد : پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد، بر اثر تخلیه و هدایت سموم شیمیایی به نهر آبی در کنار واحد پرورش ماهی، 47قطعه ماهی زردپر، 2قطعه اردک ماهی و 194قطعه ماهی معمولی تلف شد.

کشاورزیان بیان داشت:  پس از نمونه برداری از آب و تکمیل نتایج بدست آمده، آلودگی آب نهر زراعی کنار این واحد پرورش ماهی محرز و تائید و مسول واحد پس از شناسایی و تشکیل پرونده قضایی، تحویل دادگستری آمل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل تصریح کرد: این متخلف همچنین به علت ضرر و زیان به محیط زیست در صورت صدور رای قضایی، به پرداخت بیش از 58میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

کشاورزیان با بیان اینکه طبق بند دال ماده 12 قانون شکار و صید، تخلیه پساب آلوده در نهر یا رودخانه جاری که باعث آلودگی آن شود، جرم محسوب می شود از شهروندان و دوستداران طبیعت و محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، در سریع ترین زمان، مراتب را گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه