English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ؛

سهم ۴۰ درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش جمعیت دانشجویی/سهم مدارس سما از جمعیت دانش آموزی بیشتر شد

محمد مهدی طهرانچی با اشاره به سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش جمعیت دانشجویی کشور، گفت:سهم مدارس سما از جمعیت دانش آموزی بیشتر شد.

سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش جمعیت دانشجویی/سهم مدارس سما از جمعیت دانش آموزی بیشتر شد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در قائم شهر اظهار داشت:هم اکنون سهم دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش جمعیت دانشجویی کشور 40 درصد است، مدارس سما تنها از سهم پنج درصدی جمعیت دانش آموزی برخوردارند.

طهرانچی با تاکید بر این که دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد یکپارچه تعلیم و تربیت است، وجود توازن در سهم دانش آموزی و دانشجویی این مرکز علمی را مهم برشمرد و افزود: تعلیم و تربیت یکپارچه از پیش دبستانی آغاز می شود و تا مقطع دکترا را در بر می گیرد و از این لحاظ دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی بی نظیر در کشور است .

وی تعداد مدارس سما در کشور را 700 واحد اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بزودی تعداد این مدارس به یکهزار واحد افزایش یافته و سهم مدارس سما از جمعیت دانش آموزی هم بیشتر خواهد شد.

طهرانچی با اظهار این که بیمه آموزشی می تواند در کنار سایر بیمه ها به خانواده ها در قبال هزینه های زیاد برای تحصیل فرزندانشان کمک کند، افزود: 85 درصد از دانش آموزان مشغول تحصیل در مدارس سما شهریه پرداز هستند و تامین شهریه همواره یکی از دغدغه های خانواده ها بوده است و دانشگاه آزاد اسلامی هم در تلاش است تا برای رفع دغدغه مردم راه حل مناسب پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اجرای طرح بیمه آموزشی را یکی از راه حل های قابل توجه برای مدارس سما در سال تحصیلی جدید معرفی کرد و گفت که برای این منظور با بانک ها و موسسان قرض الحسنه رایزنی شده است.

طهرانچی جزییات بیشتری از این طرح را اعلام نکرد ولی اظهار داشت: با اجرایی شدن و پس انداز این بیمه درصدد هستیم تا دانش آموزان شهریه پرداز از مزایای آن استفاده کنند و بتوانند با رفع دغدغه خانواده ها، برای تحصیلات تکمیلی هم برنامه ریزی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی