English

وزیر آموزش و پرورش؛

باید جرات و جسارت داشت تا مشکلات مزمن آموزش و پرورش حل شود

سید محمدبطحایی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم، گفت:باید جرات و جسارت داشت تا مشکلات مزمن آموزش و پرورش حل شود.

باید جرات و جسارت داشت تا مشکلات مزمن آموزش و پرورش حل شود

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگ فرهنگیان استان مازندران با تأکید بر اینکه باید جرات و جسارت داشت و مشکلات مزمن چندین ساله آموزش و پرورش را حل کنیم به شرط اینکه همان مسیر گذشته را طی نکنیم و نگاه را به حل مساله تغییر ندهیم، افزود: برنامه آموزش و پرورش در دولت دوازدهم در سند تحول تغییر مسیر برای حل مساله است و این اصل مهمی است که در مدیریت تغییر نام می‌برند و همان شکستن مقاومت در برابر تغییر است.

بطحایی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم، گفت: از مهر امسال دو ساعت از برنامه درسی را در اختیار مدرسه و معلم گذاشتیم تا بر اساس چارچوب خاص محتوا تعیین کنند و بر اساس نیاز منطقه این محتوا انتخاب شود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب شتاب آموزش و پرورش برای گسترش کمی و کیفی بالا رفت و تمام شاخص‌ها در ابعاد کمی نشان از گسترش خوب است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با افتخار در صحنه بین‌المللی مطرح می‌کنیم که نرخ تحت پوشش دانش‌آموزان ابتدایی به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک شد و حتی در برخی از نقاط کلاس با یک دانش‌آموز هم تشکیل دادیم و در این زمینه رشد قابل توجهی داشتیم و در سال‌های آغازین انقلاب این عدد ۵۸ درصد بود که امروز به ۹۸ درصد رسید.

این مسوول میزان دسترسی دانش‌آموزان دختر آموزش و پرورش نسبت به پسران را مساوی دانست و بیان کرد: بیش از دو سوم نیروی انسانی در آموزش و پرورش دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و این در مقابل سایر دستگاه‌ها شاخص بالایی است که به دلیل تلاش گذشتگان در آموزش و پرورش به این دستاوردهای خوب رسیدیم.

بطحایی بیان کرد: با وجود این دستاوردهای کمی و کیفی هنوز راه برای رسیدن به نقطه مطلوب باز است ولی قطار آموزش و پرورش در مسیر حرکت خود با موانع مزمنی روبه رو است.

وی مسائل آموزش و پرورش را از نظر قدمت، پیچیده و مزمن اعلام کرد و گفت: بسیاری از مسائل قدیمی است و باز شدنش سخت و پیچیده شده است و ما امروز با وجود تلاش دولت و مجلس بخش عمده‌ای از اعتبارات صرف پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان می‌شود که این عدد ۹۹ درصد از بودجه‌های استانی را شامل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال ۹۷ برای نخستین‌بار در ۶ سال گذشته این رقم به کمتر از ۹۸ درصد رسید و این یعنی مسیر بهتر از قبل شد، اظهار کرد: وجود این شرایط سبب نمی‌شود تا ناامید شویم و امید بهبود را از دست دهیم چرا که آموزش و پرورش دارای چنان ظرفیت بالایی است که برای عبور از این مسائل گسترده و پیچیده راهی پیدا می‌کند و این یکی از سیاست‌های عمده ما در آموزش و پرورش است.

سید محمد بطحایی با بیان اینکه امروز نظام‌های آموزش و پرورش در دنیا به این نتیجه رسیدند و در سند بنیادین هم تأکید شد که مدرسه و مدیریت مدرسه باید به عنوان رکن اصلی تحصیل و تربیت مورد توجه باشد، تصریح کرد: اگر غیر این باشد هیچ تحولی با وجود منابع و اعتبارات صورت نمی‌گیرد بنابراین بحث مدرسه محوری که بحثی قدیمی است از مهم‌ترین هدف وزارت در دولت دوازدهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه