English

رئیس دانشگاه مازندران:

نظام آموزش عالی به مراکز مدرک سازی مبدل شده اند

خلاق میرنیا با بیان اینکه آمایش آموزش عالی باید اجرا شود، گفت:نظام آموزش عالی به مراکز مدرک سازی مبدل شده اند.

نظام آموزش عالی به مراکز مدرک سازی مبدل شده اند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه امروزه وضعیت آموزش عالی به گونه ای است که از آن به عنوان مراکز مدرک سازی یاد می کنند از این روند و وضعیت ابراز تاسف کرد و خواستار اجرای آمایش آموزش  عالی در کشور و استان مازندران شد.

میرنیا یادآور شد: با اجرای طرح آمایش آموزش عالی، بسیاری از نارسایی های آموزشی از بین می رود و شمار زیاد فارغ التحصیلان بیکاری نشان دهنده آن است که ما مدرک بیهوده به دانشجویان دادیم و آموزش عالی باید با مدرک دادن بیهوده مبارزه کند.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: تمام مسائل محوری استان در قالب کارگروه های متعدد با حضور 270 نفر و 12 برنامه دسته بندی شده است و منتظر اجرای برنامه ها هستیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اظهار اینکه بی پولی و مسائل مالی مانع کار در دانشگاه نشده است گفت: به رغم مشکلات مالی، ۴۵ میلیارد تومان پروژه های عمرانی آغاز شده است.

وی با اظهار اینکه دانشگاه مازندران بدهی نامعقولی ندارد، میزان بدهی دانشگاه را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 9 میلیارد تومان بدهی مربوط به حق التدریس است، این درحالی است که از دولت 15 میلیارد تومان طلب داریم.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه یک میلی متر از موضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد گفت: تا زمانی که به کارمان ادامه می دهیم از اجحاف نسبت به علم خوداری می کنیم.

خلاق میرنیا اظهار داشت: دانشگاه مازندران جزو معدود دانشگاههایی است که با قدمت زیاد از توسعه مناسب برخوردار نیست و این امر سبب شده تا تنش هایی به ساختار آن وارد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه