English

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛

۷۰ درصد حریق های حادث شده در جنگل ها سهوی است/برای نابودی منابع طبیعی از یکدیگر سبقت گرفته ایم

قاسم سبزعلی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حریق های حادث شده در جنگل ها سهوی است، گفت:برای نابودی منابع طبیعی از یکدیگر سبقت گرفته ایم.

۷۰ درصد حریق های حادث شده در جنگل ها سهوی است/برای نابودی منابع طبیعی از یکدیگر سبقت گرفته ایم

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه روز جنگلبان در ساری با اشاره به اینکه حریق های متوالی در گلستان، کازرون و غیره مواجه هستیم گفت: ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی و ۷۰ درصد حریق های حادث شده سهوی است و چاره ای نداریم که مشارکت مردم را طلب کنیم.

 سبزعلی طرح تنفس جنگل را سبب بالندگی و رشد منابع طبیعی دانست و گفت: همچنین باید برای حضور مردم در طبیعت و استفاده از آن زیرساخت ها و فرایندها اصلاح شود تا حضور ما در جنگل منجر به خطا و تخریب نشود.

وی با اظهار اینکه در سه دهه گذشته در ایران و جهان ارتباط خوبی با طبیعت وجود نداشته است و خسارت جبران ناپذیری وارد کرده ایم گفت: اگر فرآیند نابودی در جنگل و مرتع رخ داده باشد امروز نباید جنگل و مرتع داشته باشیم درحالی که اینگونه نیست و باید با بهره گیری از مشارکت همه جانب مردم بتوانیم در فرایند موضوع منابع طبیعی به رشد لازم دست یابیم.

سرهنگ سبزعلی، توانمندسازی اقتصادی جوامع محلی و ایجاد زیرساخت های لازم را مهم برشمرد و گفت: نگاه واگذاری منابع طبیعی در سطح کشور وجود ندارد ولی باید مردم را در صیانت از منابع طبیعی مشارکت دهیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها حفاظت از منابع طبیعی را بدون مشارکت مردم ممکن ندانست و گفت: باید روند اقدامات دولتی به سمت و سویی بروید تا نگاه همه جانبه مردم به آن جذب شود.

وی افزود: آن چه را از گذشتگان تحویل گرفتیم نمی توانیم به نسل آینده تحویل دهیم و به آنان بدهکار هستیم و باید به فرایندی برسیم که اقدامات ما منجر به آبادانی کشور شویم.

قاسم سبزعلی، اقدامات بی رویه، نگاه خسارت گونه و حملات بر جان و پیکره منابع طبیعی را آسیب زا دانست و گفت: برای نابودی منابع طبیعی از یکدیگر سبقت گرفته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه