English

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری مازندران ؛

راه‌اندازی سرای تجاری برای مازندران در کشورهای هدف باید جدی گرفته شود

لیلا واثقی اظهار داشت: راه‌اندازی سرای تجاری در کشورهای هدف جهت تسریع در مبادلات تجاری باید جدی گرفته شود.

راه‌اندازی سرای تجاری برای مازندران در کشورهای هدف باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری مازندران گفت: نزدیکی مازندران به بنادر دریای خزر در کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای CIS و در دسترس قرار گرفتن بازارهای هدف، سبب شده است که این استان همواره مورد نظر مسوولان، تجار و بازرگانان قرار داشته باشد لذا با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم بیش از پیش از مسیر دریا برای رشد اقتصادی استان و کشور بهره ببریم.

واثقی بیان کرد: با توجه به نقش استان‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی و به‌منظور اتخاذ تدابیر منسجم در رابطه با کشورهای هدف با پرهیز از انحصار و رقابت ناسالم انتخاب استان‌های معین همانند گذشته ضروری است؛ زیرا مسائل و مشکلات حقوقی ناشی از اختلاف تجار ایرانی در این زمینه، عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی برای رقابت با تجار خارجی در بازارهای هدف وجود دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد کنسرسیوم صادراتی در استان، برندسازی و ساماندهی محصولات توسط بخش خصوصی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و بازاریابی تخصصی، وجود رایزن‌های کارآمد بازرگانی در کشورهای هدف، تسهیل در نقل و انتقال ارز و سیستم بانکی ازجمله راهکارهای پیشنهادی است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری مازندران گفت: افزایش سطح تعامل و ارتباط مؤثرتر و کارآمد رایزن‌ها و وابسته‌های بازرگانی در سفارتخانه‌های این کشورها، همکاری بیشتر با عوامل داخلی و رصد کردن صادرات و واردات کشورهای متبوع و نیز بررسی میزان مصرف محصولات در فرهنگ مصرفی بسیار حائز اهمیت است.

واثقی بیان کرد: ساده‌سازی حمل و نقل و ایجاد پایانه صادرات، پیگیری مسائل و مشکلات بانکی، سرعت‌بخشیدن به نهایی کردن پروتکل اوراسیا و تعرفه‌های ترجیحی در اجلاس مشترک اقتصادی، توسعه همکاری در زمینه گردشگری و فرهنگ‌سازی در کشورهای مقصد، برگزاری هفته‌های فرهنگی و سنتی و نیز برقراری خطوط پروازی و دریایی مستمر به‌ویژه خطوط باری جهت تسریع در ورود و خروج کالاها بین دو طرف به‌ویژه کالاهای فسادپذیر و همچنین تبادل تورهای گردشگری، تجاری و ... نیز پیشنهاد می‎شود.

وی افزود: اهمیت پیگیری در تفاهمنامه‌ها و تبدیل آن به قرارداد و پروتکل در بخش‌های مختلف اقتصادی و موضوعات تخصصی به‌ویژه راه‌اندازی سرای تجاری در کشورهای هدف جهت تسریع در مبادلات تجاری هرگز نباید ساده گرفته شود.

لیلا واثقی گفت: این استان دارای موقعیت استراتژیک ازجمله قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب(شماره 10)، دارا بودن سه بندر تجاری و نفتی جهت سوآپ، بهره‌مندی از سه فرودگاه بین‌المللی، دو منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و نوشهر همچنین داشتن رتبه برتر در تولید بیش از 20 محصول استراتژیک در بین استان‌های کشور ازجمله مرکبات، کیوی، گل و گیاه و فرآورده‌های لبنی و انواع طیور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی