English

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ؛

رفع نیازهای داخلی از طریق تولیدات بومی و دانشگاهی در شرایط کوتاه محقق نمی شود

محمدعلی بهمنیار بیان داشت:رفع نیازهای داخلی از طریق تولیدات بومی و دستاوردهای دانشگاهی در شرایط کوتاه محقق نمی شود اما می توان در درازمدت پژوهش ها کاربردی تر شود.

رفع نیازهای داخلی از طریق تولیدات بومی و دانشگاهی در شرایط کوتاه محقق نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به این که علیرغم کمبود بودجه هم می توان نیروی ماهر انسانی  را پوشش داد خاطرنشان کرد: اگر نیازها و اولویت ها از سوی مراکز اجرایی مشخص شود، دانشگاه ها می توانند در راستای این موارد فعالیت کنند.

بهمنیار تصریح کرد: برای برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه  به یک مدیریت کلان نیاز است تا از سوی آن مراکز الزامی برای کاربردی شدن دستاوردهای دانشگاهی صورت گیرد.

وی  خاطر نشان کرد:اگر در برخی موارد میان دستاوردهای دانشگاهی و صنعت ارتباطی برقرار شد به صورت فردی صورت گرفت اما باید این ارتباطات سیستماتیک باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری  یادآور شد: نهادهای بالادستی به ویژه دولت در این زمینه پای کار بیایند تا انرژی موجود در سطح استان پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرد:نیازهایی در استان وجود دارد و در راستای آن هزینه هایی نیز در حال صورت گرفتن است؛ در داخل استان نیز می توان این نیازها اجابت شود .

دانشگاه-عوم-کشاورزی-و-منابع-طبیعی-ساری-1

این مسوول اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت ضعیف است برای ایجاد اشتغال ارتباط صنعت با مراکز مختلف علمی باید وجود داشته باشد اما هنوز جدی نشده است.

محمدعلی بهمنیارافزود:مراکز اجرایی باید خود را به دانشگاه نزدیک کنند و این تعامل باید دو طرفه باشد در واقع مراکز اجرایی باید تقاضای نیروی انسانی به دانشگاه ارائه کرده و از این نیروها حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه