English

۲۷ هزار نفر مسافر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در روز پنج شنبه 16 فروردین ماه 27هزار نفر مسافر از اماکن مذهبی و متبرکه استان بازدید کردند.

27 هزار نفر مسافر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری موج ،بهروز کشاورز در آخرین روز از فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران مستقر در این ستاد، با اشاره به اقامت بیش از 16میلیون نفر شب مسافر نوروزی در استان از 27اسفند تا پانزدهم فروردین 97، گفت: تعداد کل بازدیدهای نظارتی انجام شده از واحدهای اقامتی ، پذیرایی، دفاتر و... صنوف مختلف عرضه مواد غذایی ، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز حمل و نقل ازآغاز اجرای طرح نوروزی تا 16فروردین ماه  بیش از 6هزار مورد بوده است.

وی افزود:  در این ایام به تاسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی متخلف تذکر و اخطار کتبی هم داده شد ضمن اینکه مراکز و تاسیسات یاد شده که در راستای قوانین و مقررات عمل کردند تشویق شدند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با اعلام اینکه از 14تا 16فروردین ماه از سوی کمیته نظارت و تنظیم بازار بیش از هزارو 516مورد بازدید صورت گرفته است، گفت: در این مدت حدود 8تن پرتقال، یازده تن گوشت قرمز و 24تن گوشت سفید توزیع و به فروش رسیده است.

کشاورز، در بخش دیگری فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد را برشمرد و گفت: پس از پایان تعطیلات و سیزدهم فروردین ماه و از تاریخ 14تا 16فروردین ماه 3کنسرت برگزار شد که  مجموع موسیقی زنده و جنگ شادی برپا شده در طرح نوروزی بیش از یکصد مورد بوده است.

وی، به بازدید مسافران از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان هم اشاره کرد و گفت: در این مدت سه روز و پس از تعطیلات نوروز 23هزار و 375نفر از موزه ها و 237نفر نیز از اماکن تاریخی فرهنگی مازندران بازدید  کردند.

به گفته کشاورز  اماکن مذهبی و متبرکه استان نیز به عنوان مقصد گردشگری مسافران نوروزی بوده که شمار بازدیدها در این بخش  و در روز گذشته 27هزار نفر گزارش شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با اشاره به فعالیت کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد از 27اسفند تا 17فروردین ماه، گفت: در این مدت بیش از دو هزار خبر و گزارش از فعالیت کمیته های مختلف بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری های مستقر در ستاد قرار گرفت.

کشاورز، با اشاره به فعالیت کمیته دهیاری ها و حضور و اقامت مسافران نوروزی در روستاهای استان، گفت: در مدت سه روز و پس از تعطیلات نوروزی 145هزار و 20نفر از روستاهای استان بازدید کردند و این در حالی است که شمار گردشگران مقیم در روستاها از 14 تا 16فروردین ماه هم 209هزار و 460نفر شب بوده است.

اقامت بیش از سه میلیون نفرشب مسافر در روستاهای مازندران

به گفته وی ، در سال جاری و ایام تعطیلات بیش از سه میلیون نفرشب مسافر در روستاهای مازندران اقامت کردند.

گردشگری

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران فعالیت های کمیته امور شهرداری ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: از 14تا 16فروردین ماه 14982هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر مصرف شد ضمن اینکه میزان مصرف نفت گاز در این مدت 5637هزار لیتر و مصرف CNGنیز 2141هزار متر مکعب گزارش شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: شمار خودروی وارد شده به پارک های جنگلی 37هزار و 176 دستگاه بوده است در عین حال تعداد چادرهای برپا شده در پارک ها، بلوار ها، خیابان ها و ...در مدت سه روزسه هزار و 974تخته گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه