English

نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری مطرح کرد :

برگزاری کنسرت های مبتذل در مازندران با هدف ترویج بی غیرتی / حمایت مسوولان از این رفتارها در جهت فرار از پاسخگویی و مطالبات مردمی است

آیت الله سید رحیم توکل گفت ؛ برخی کنسرت ها در مازندران با هدف ترویج بی غیرتی و بی دینی برگزار می گردد و مسوولان متولی صدور مجوز و امنیت استان باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.

برگزاری کنسرت های مبتذل در مازندران با هدف ترویج بی غیرتی / حمایت مسوولان از این رفتارها در جهت فرار از پاسخگویی و مطالبات مردمی است

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بازدید از معتکفین مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرستان رامسر ضمن عرض تبریک بمناسبت ایام ولادت امیرمومنان علی (ع) و روز پدر و با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و جایگاه آن در دین مبین اسلام وبا اشاره اهمیت این ایام از سوی بزرگان دین ، اظهار داشت : حضرت محمد (ص) و امیرمومنان علی (ع) و همه اهل بیت (ع) آیینه تمار عیار محبت و الگوی انسان در عصرحاضر هستند .

وی با اشاره به اینکه  اعمال انسان در علم اخلاق و بحث کلام از درون انسان نشات گرفته است ، افزود : تمام اعمال انسان از درون انسان نشات گرفته است و دین داری و محبت در دین اسلام لازم و ملزوم هم هستند .

وی با اشاره به آیه لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ آیه 21 سوره احزاب و برخی صفات رفتاری نبی مکرم اسلام (ص)  ، افزود : پیامبر مکرم اسلام در بسیاری از رفتارهای انسانی خود منحصر به فرد بودند ولی ایشان مصداق واقعی مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ...(سوره فتح آیه 29 )هم بودند یعنی هم با محبت بودند و هم در مقابل کفار و ستمکاران شدیدترین اقدامات را انجام می دادند و این حب و بغض برای دین خدا بود .

این مسوول در ادامه با اشاره به سیره زندگانی حضرت امیر (ع) و یتیم نوازی ایشان ، تصریح کرد : حضرت امیرمومنان علی (ع) هم در یتیم نوازی ، کمک ویاری مستمندان و فقراء نمونه بودند ولی ایشان در جنگ با خصم و کفار بسیار سخت و حیرت آور بودند و این هم نشانه ای از دین داری امیرمومنان بود و آن حب و بغض ها برای دین خدا صورت می گرفت .

آیت الله توکل در بخش دیگری از سخنان خود محبت بدون بغض در برابر دشمنان قرآن و اهل بیت (ع)  را در فرد مسلمان ناقص دانست و تاکید کرد: فرد مسلمان باید برای حدود اسلامی و موازین دینی ارزش قائل شود و در برابر منکرات و باطل های جامعه اسلامی مواضع صحیح و بهنگام اتخاذ کند .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برگزاری برخی کنسرت های مختلط و مبتذل در شهرهای مازندران ، خاطر نشان کرد : این کنسرت ها در مازندران با هدف ترویج بی دینی و بی غیرتی در شهرهای مختلف مازندران برگزار می شود و باید مسئولان متولی این برنامه ها پاسخ گوی عملکرد خود در صدور مجوز و برگزاری آن باشند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران قدمگاه ده هزار شهید گلگون کفن و پرورش دهنده سرداران و امیران سرافرازی چون شهیدبصیر ، طوسی ، سجودی ، بلباسی و .... هزاران جوان مشتاق مدافع حریم حرم اهل بیت (ع) است ، بیان داشت : محافل لهو و لعب با ارزش های اسلامی و دینی مردم فهیم مازندران در تضاد است و این استان جای برگزاری این رفتارهای شنیع و ناهنجار نیست .

این استاد اخلاق در ادامه با انتقاد از دستگاه های متولی امور فرهنگی و نظامی و امنیتی استان ، اظهار داشت : ما مخالف برگزاری موسیقی اصیل ایرانی و اسلامی و حتی بومی استان نیستیم اما حضور این کنسرت ها را که در آن کشف حجاب می کنند و حرکت های موزون را ترویج می کنند تحمل نمی کنیم و به دستگاه متولی هشدار می دهیم در مقابل این هنجار شکنی ها سکوت نکنند .

کنسرت بهنام بانی

وی با انتقاد از برخی مسوولان در حمایت از برگزاری برخی کنسرت ها و در حمایت از برخی شبکه های ارتباط جمعی و عدم فیلترینگ آنان ، عنوان کرد :  این رفتار مسئولان نوعی فرار به جلو است و می خواهند از کوتاهی هایی که در طی دوران مسئولیت شان صورت گرفته شانه خالی کنند و این مباحث پوچ و بی اساس را بهانه این فرار خود قرار میدهند .

آیت الله سید رحیم توکل در پایان با اشاره به دیدار اخیر اعضاء مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 1396 ، تاکید کرد : مسئله آسیب های اجتماعی و گسترش این معضل در جامعه اسلامی برای معظم له بسیار دغدغه جدی است و باید برای رفع دغدغه های ایشان،  همه مسوولین در همه رده های مدیریتی ، در حوزه های مختلف کشور جهادی عمل کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی