English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:

بیش از ۵۵۰ مسکن برای محرومان و نیازمندان در مازندران خریداری شد

رضا نوروزی اظهار داشت: بیش از ۵۵۰ مسکن برای محرومان و نیازمندان در مازندران خریداری شد.

بیش از ۵۵۰ مسکن برای محرومان و نیازمندان در مازندران خریداری شد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه ۵۲ هزار خانواده در استان زیرپوشش این نهاد هستند، تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۵، ۶۳هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بودند که ۱۱ هزار نفر از مستمربگیران کاهش پیدا کردند و این توانمندی‌‌های ایجاد شده در حوزه‌های مختلف ۳۰ درصد در حوزه اشتغال بوده است.

 این مسوول بیان کرد: در سال‌جاری بیش از ۵۵۰ مسکن برای محرومان و نیازمندان خریداری شد و یا ساخته می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار جهیزیه و کمک ازدواج و به بیش از ۸ هزار دانش‌آموز،  دانشجو و طلبه خدمات ارائه شد.

کمیته امداد مازندران 5 هزار شغل در استان ایجاد کرد

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اشتغال‌زا در کشور است، اظهار کرد: امسال ۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که ۴ هزار و ۵۰۰ شغل به کمک سازمان و نهادهای دولتی، بانک‌ها محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد اعتبارات این بخش از منابع مالی تأمین شده است، بیان کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از قرض الحسنه و ۱۵میلیارد تومان از صندوق اشتغال کمیته امداد بوده است.

این مسوول ادامه داد: در سطح استان بیش از ۲۰ میلیارد تومان صدقه از صندوق‌های منازل، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و معابر جمع‌آوری می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه مازندران جزء رتبه‌های اول پرداخت سرانه صدقات است، گفت: سرانه صدقه هر مازندرانی کمتر از ۲۰ تومان است که باید به ۵۰ تومان افزایش یابد.

وی یکی از حوزه‌های درآمدی کمیته امداد را اکرام ایتام و محسنین دانست و افزود: ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۶ از طریق حامیان به این افراد تعلق می‌گیرد و این طرح مستمر است.

10میلیارد تومان زکات واجب و مستحب امسال جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه یکی از امور مهم سبک زندگی اسلامی زکات است، خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب امسال جمع‌آوری شده است.

کمیته امداد

این مسوول با تأکید بر اینکه هیچ مبلغی از استان خارج نمی‌شود، بیان کرد: ریالی از سرفصل‌های کمیته امداد جهیزیه، معیشت، فرهنگی، تحصیلی و اشتغال در جای دیگری مصرف نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران یکی از استان‌های خوب در امر کمک‌رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده‌است، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۳ میلیارد تومان کالا جمع‌آوری شد.

رضا نوروزی با بیان اینکه هزینه فقرزدایی بشدت بالا رفته است، گفت: یک مسکن ۴۰ متری ۳۰ میلیون هزینه بر می‌دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه