English

مدیر موسسه بازیافت مازندران:

روزانه بیش از ۳ هزار تن زباله در مازندران تولید می شود

شیداله مهدوی اظهار داشت: تولید زباله در روزهای عادی سال در مازندران بیش از 3 هزار تن می باشد.

روزانه بیش از 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر موسسه بازیافت مازندران، تولید زباله در روزهای عادی سال در استان بیش از3هزار تن زباله می باشد، گفت: البته این میزان زباله در روزهای تعطیل به خصوص تعطیلات نوروز وتابستان به حدود 6هزار تن نیز افزایش یافته ومتاسفانه محیط زیست طبیعی واستان را با بحران جدی مواجه کرده است.

مهدوی، با بیان اینکه به علت دفن سنتی زباله در برخی مناطق کوهستانی وجنگلی مازندران تهدید کننده محیط زیست وسلامت شهروندان شده است، گفت: تعطیلی 27مرکز دفن سنتی زباله و کاهش 5درصدی تولید زباله دراین استان جدی ترین برنامه واولویتی است که از سوی استانداری برای شهرداری های مازندران در سال97 تعیین وتکلیف شده است.

مدیرموسسه بازیافت زباله مازندران همچنین با اشاره به اینکه 5 کارخانه پسماند در شهرهای استان درحال اجرا و تعدادی نیز ارتقا داده خواهد شد، گفت: در شهرستان تنکابن، کارخانه کمپوست این شهرستان که ازمحل اعتبارات دفترمقام معظم رهبری درحال اجراست و قولی که پیمانکار آن داده حداقل تا مردادماه سال97 شاهد تکمیل وافتتاح آن خواهیم بود.

دپوی زباله

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست درشهرستان نور با تامین زمین مورد نیاز اکنون درمرحله فراخوان وتخصیص اعتبار قرار دارد، گفت: ارتقای کارخانه کمپوست 250تنی در شهرستان بابل به 300تنی درحال انجام است.

شیدالله مهدوی با بیان اینکه در قائمشهر نیز ساخت کارخانه کمپوست این شهرستان با جدیت درسال آینده ادامه خواهد داشت، یادآورشد: در شهرستان بهشهر که فاز نخست آن در سال94 افتتاح شده درحال تکمیل نهایی برای سال آینده قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه