English

تعاون روستایی مازندران حدود ۴۰ هزار تن کود اوره کشاورزان را تامین و توزیع می کند

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران بیان داشت: تعاون روستایی مازندران حدود 40 هزار تن کود اوره کشاورزان را تامین و توزیع می کند.

تعاون روستایی مازندران حدود 40 هزار تن کود اوره کشاورزان را تامین و توزیع می کند

به گزارش خبرگزاری موج، مجید سلطانی با بیان اینکه اتحادیه تعاون روستایی مازندران 30 درصد برابر با حدود 40هزار تن کود اوره کشاورزان را باید تامین و توزیع کند، بیان داشت: البته این شرکت آمادگی دارد تا در صورت عدم خرید به موقع و توزیع کود اوره از طریق این اتحادیه ، با دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وارد شود.

وی در مورد قیمت کود شیمیایی گفت: هر چند شرکت های پتروشیمی از 6ماه پیش فشارهای زیادی را برای افزایش قیمت به وزارت جهاد کشاورزی آورده اند، اما همچنان افزایش قیمت کود در سال زراعی در حد شایعه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با تاکیدبر این نکته که انجام آزمون خاک موجب ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود، افزود: این شرکت با هدف ساماندهی توزیع و مصرف کودهای شیمیایی ، در 10 نقطه از زمین های کشاورزی استان آزمون خاک انجام داده است.

سلطانی اضافه کرد: نتایج آزمایش های خاک کشاورزی مازندران نشان داده است که نیاز هر هکتار به کود اوره 100کیلو و فسفات و پتاس هر یک 50کیلو گرم است.

کود شیمیایی

وی در عین حال اظهار داشت: البته در زمین هایی که از آب چشمه آبیاری می شود ، نیاز کود اوره از 100 کیلو به 50 کیلو کاهش ولی مصرف کود پتاس به 100 کیلو افزایش می یابد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با بیان اینکه در زمین های باتلاقی نیز نیاز کود اوره باید کم شود، افزود: در حال حاضر با چنین فرمولی، میانگین نیاز هر هکتار کود شیمیایی در زمین های کشاورزی مازندران 200 کیلو گرم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه