English

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

بخش صادرات باید کار به دست کاردان‌ها سپرد شود/فراهم کردن میز مذاکره برای بخش خصوصی

محمد شریعتمداری با اشاره به فراهم کردن میز مذاکره برای بخش خصوصی، گفت:در بخش صادرات باید کار را به دست کاردان‌ها سپرد.

بخش صادرات باید کار به دست کاردان‌ها سپرد شود/فراهم کردن میز مذاکره برای بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج،وزیر صنعت، معدن و تجارت در آمل با بیان اینکه باید به واحدهای صادرات‌گرا توجه شود، گفت:دولت باید میز مذاکره را برای بخش خصوصی فراهم کند و در بخش صادرات باید کار را به دست کاردان‌ها بسپاریم.

وی در مورد عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل، بیان کرد: در این مورد با رئیس جمهور نشست داشتیم و موارد مورد نظر اعلام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تقویت کارگروه تسهیل به وسیله مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه خوبی در این بین  داشتیم و به نتیجه مطلوب رسید هر چند حل مشکلات واحدهایی که وضع بعدی ندارند را با اختصاص کلینیک‌هایی که به این موضوع می‌پردازند آغاز کردیم همچنین باید به واحدهایی هم توجه شود که هم‌اکنون در حال کار هستند تا به وضع واحدهایی دچار نشوند که دست از کار کشیدند هر چند در قدم بعد باید به آن رسیدگی کنیم و نباید این وضعیت معکوس شود.

نظام بانکی همانند کیک قابل تقسیم بین همه واحدهای تولیدی است

شریعتمداری با اعلام اینکه نظام بانکی همانند کیک قابل تقسیم بین همه واحدهای تولیدی است که در گام اول اندازه آن کوچک است، افزود: سرمایه بانک‌ها کافی نیست و کفایت سرمایه وجود ندارد، همچنین ترازنامه‌شان قابل انتشار نبوده و بخشی از مسائل داخلی سیستم بانکی به کفایت سرمایه بازمی‌گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در برنامه ششم این مهم را پیش‌بینی کرده و در قالب قانون بودجه تقدیم نمایندگان مجلس کردیم تا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی را برای افزایش سهمیه نظام بانکی در اختیار بگیریم، گفت: اگر این مهم حل نشود به مشکل برخورد می‌کنیم البته با توجه به مطالبات معوقه سیستم بانکی و مشکلات موجود دارد که باید حل شود.

شریعتمداری وزیر صنعت و معدن

این مسوول با بیان اینکه نکته دوم سود است که اطمینان دارم هیچ واحد تولیدی با نرخ سود کنونی تسهیلات اعطایی قابلیت پرداخت ندارد، تصریح کرد: تأمین یارانه سود تسهیلات اعطایی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری از محل بودجه عمومی از سوی دولت پیشنهاد شده و مجلس آن را تصویب خواهد کرد تا با اختصاص ردیف در اختیار دولت بتوانیم بیشتر در ارائه خدمات به تولید و صنعت مفید باشیم هر چند معتقدم این اعتبارات باید به صورت نقد در اختیار دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به واحدهای صادرات‌گرا توجه شود، گفت: البته محصولات هم باید به گونه‌ای تولید شوند که در بازار بیرون قابل قبول باشند.

محمد شریعتمداری با اعلام اینکه انتظار داریم بخش خصوصی تشکل واحدی بوده باید خودش از حق خود دفاع کند و از خدمات ارائه شده گزارش دهد، ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که با اورآسیا سندهایی امضا کنیم تا دریچه صادرات به بخشی از کشورها را بازکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه