English

دشمن با حربه فتنه اقتصادی به میدان آمده است

هادی ابراهیمی با اعلام اینکه امروز هم دشمن با حربه فتنه اقتصادی به میدان آمده است، گفت: اعتراضات مردمی در برخی از شهرهای کشور نسبت به وضعیت گرانی دولت و سایر نهادها را موظف می‌کند که از زیربار مسوولیت شانه خالی نکنند.

دشمن با حربه فتنه اقتصادی به میدان آمده است

به گزارش خبرگزاری موج، یک استاد دانشگاه با بیان اینکه کار را باید به مدیران انقلابی سپرد که به اقتصاد کشور نگاه منفعت‌طلبانه نداشته باشند، یادآور شد: تصمیمات دولت در چهار سال گذشته به طرز غیرعادی منافع پایداری را نصیب بخش‌هایی مثل بانک‌ها و پتروشیمی کرده است بدون اینکه این بخش‌ها سهم قابل ذکری در کاهش نرخ بیکاری داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وقتی رکود طولانی‌مدت می‌شود کنترل آن برای دولت سخت خواهد شد و موج تورمی ایجاد خواهد کرد، افزود: رشد سه درصدی نقدینگی و 70درصدی پایه پولی در کنار افزایش چندبرابری هزینه‌های جاری شرایط اقتصادی کشور را خیلی بد کرده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی هستند که بعد از برجام 11.5 میلیون شغل ایجاد شد این در حالی‌است که تعداد بیکاران کشور نزدیک به 4میلیون نفر است درصورت درست بودن این ادعا اکنون باید نرخ بیکاری صفر می‌شد.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری که منحصر به زمان خاصی نیست اینکه فتنه را باید شناخت، فتنه را شناساند، فتنه‌های جدید را با ابزارهای جدید باید شناساند، چشم فتنه را باید کور کرد، مهم نیست نوع فتنه چیست و فتنه‌گر کیست، هر که هست و در هر لباسی که فتنه به پا می‌کند باید رسوایش کرد، اظهار کرد: روز 9 دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می‌شناسند، برخلاف ادعای سران فتنه و احزاب و گروه‌هایی که فتنه‌گران را همراهی کردند افراد حرمت‌شکن در روز عاشورا هیچ نسبتی با ملت خداجو و عزاداران امام حسین نداشتند.

وی با بیان اینکه حرمت‌شکنان، مجموعه‌ای ناهمگون با باورها و اعتقادات متفاوت و متضادی بودند که با هدف مقابله با نظام اسلامی به صحنه آمده بودند، اضافه کرد: منافقان، بهایی‌ها، سلطنت‌طلبان، گروه‌های چپ‌گرای مارکسیستی، شیطان‌پرستان، لیبرال‌ها و ملی‌گرایان غرب‌گرا و عده‌ای از انقلابیون پشیمان که در هر صورت حماسه تاریخ‌ساز نهم دی نقطه عطفی در فرسایش فرماسیون کاذبی بوده که اپوزیسیون داخل و خارج کشور پس از انتخابات شکل داده بودند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم با تجلیل از حرکت عظیم مردم در حماسه 9دی تأکید کردند و افزود: در این حرکت مردمی روح ولایت، روح حسین‌ابن علی (ع) در آن قرار دارد و ملت فهیم ایران بار دیگر نشان دادند که به مراتب از نخبگان جامعه جلوتر هستند و اجازه نمی‌دهند که میراث خون صدها هزار شهید زیر چکمه‌های دشمنان این انقلاب اعم از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، دیگر قدرت‌های استکباری، مرتجعان وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلی پایمال شود.

ابراهیمی با اعلام اینکه امروز هم دشمن با حربه فتنه اقتصادی به میدان آمده است، تصریح کرد: اعتراضات مردمی در برخی از شهرهای کشور نسبت به وضعیت گرانی دولت و سایر نهادها را موظف می‌کند که از زیربار مسوولیت شانه خالی نکنند؛ البته مردم انقلابی ما بیدار هستند و صف خود را از ضدانقلاب همواره جدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه فراموش نکنیم بسیاری از مردم صورت خودشان را در این مشکلات معیشتی و اقتصادی با سیلی سرخ نگه می‌دارند، خاطرنشان کرد: وقتی به قیمت کالاهای اساسی در چند ماهه اخیر به بازار نگاه می‌کنیم متأسفانه قیمت‌ها سیر صعودی داشته است و شرایط به‌گونه‌ای شده که مردم عادی و قشر ضعیف جامعه توان سابق خود را خریداری آنها ندارند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار کرد: وقتی رکود بازار را فرامی‌گیرد خریدوفروش نیز کاهش پیدا می‌کند هرچند دولت کوتاه‌مدت تورم را کنترل کرده است ولی این کاهش تورم با کاهش فعالیت‌های مثبت اقتصادی و کاهش تولید در بازار به‌وجود آمده است دولت خود دامن‌زننده به رکود است.

ابراهیمی با اعلام اینکه متاسفانه هنوز با حقوق‌های نجومی برخورد جدی صورت نگرفت، اضافه کرد: برخی از مدیران هم حقوق نجومی می‌گیرند فاصله معناداری که میان حداقل مزد و میانگین هزینه‌های خانوار وجود دارد، پرده از شکاف طبقاتی بزرگی که در کشور وجود دارد برمی‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه بخش مهمی از مردم جامعه  از تامین نیازهای خود عاجر هستند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که با حداقل مزد زندگی می‌کنند، اگر با استانداردهای مناسب زندگی کند پس از یک چهارم ماه یا همان یک هفته دیگر پول برای خرج کردن ندارد انشاءالله اقدام مجلس درخصوص تبصره 18 لایحه بودجه که ناظر بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده است هرچه سریع‌تر اصلاح شود چرا که افزایش قیمت بنزین تورم‌زا است و این اقدام دولت هیچ پشتوانه منطقی ندارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه یادآور شد: بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ تجاری با وجود گذشت بیش از 2.5 سال از برجام همچنان با ما کار نمی‌کنند و در سفر حدود 200 هیات تجاری و اقتصادی به کشور سرمایه قابل توجهی هم به کشور نیامد و این در حالی‌است که دولت اقتصاد کشور را برجامیزه کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رشد فزاینده نقدینگی و کاهش عملکرد تولید ملی از ویژگی‌هایی است که ما در شرایط کنونی اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم، تصریح کرد: برخی از مطالبات مردم کاملا به‌حق و قانونی است مردم ما عاشق نظام هستند ولی با تبعیض و فساد مخالف هستند البته نباید با فراخوان فرد یا گروهی مردم به خیابان‌ها بیایند امروز امنیت و امیدآفرینی اصل ضروری در جامعه است دولت هم نباید برای کسری بودجه سال 97 نگاه به جیب مردم داشته باشد.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی کشور فتنه اصلی دشمن فتنه اقتصادی است باید گره‌گشایی کرد به تعبیر مقام معظم رهبری باید حقیقت‌ها را برای مردم گفت و گره‌های ذهنی را باز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی