English

حضور مبلغان در مناطق روستایی نوعی جهاد در راه خداست

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بیان داشت: حضور مبلغان در مناطق روستایی نوعی جهاد در راه خداست.

حضور مبلغان در مناطق روستایی نوعی جهاد در راه خداست

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، در بازدید از روحانیون مستقر شهرستان بهشهر  با تقدیر از خدمات تبلیغی روحانیان مستقر در مناطق محروم و روستایی استان، حضور مبلغان در این مناطق دورافتاده و روستایی را نوعی جهاد در راه خدا دانست.

وی، حضور روحانیت در مناطق روستایی و محروم را موجب تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم دانست و افزود: اقدامات تبلیغی مبلغان دینی در این مناطق اثرات مطلوبی در مسائل دینی و اعتقادی مردم گذاشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیان در مناطق روستایی فرصت مغتنمی برای گسترش مبانی دینی در این مناطق است، تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حضور مستمر روحانیت در هر منطقه ای عامل رشد و تقویت باورهای دینی مردم بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که حضور روحانیت در عرصه و صحنه های مختلف اثرگذاری بسیار مطلوبی با خود به همراه داشته است، گفت: عدم حضور روحانیت در هر عرصه ای عامل رکود و عقب ماندگی برنامه های دینی و فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام شکریان امیری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﻧﻘﺶ روﺷﻨﮕﺮی و ﺑﺼﯿﺮت ﺑﺨﺸﯽ را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺣﻀﻮر روﺣﺎﻧﯿﺖ در ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ ھﻤﺮاه ﺑﺎﺷﺪ.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ دﯾﻦ و ارزش ھﺎی ﻧﺎب اﺳﻼﻣﯽ را ﺑﻪ ﺷﯿﻮه ای ﺻﺤﯿﺢ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﺗﺮوﯾﺞ ﮐﻨﺪ، اﻓﺰود: ﺷﺒﮫﻪ زداﯾﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻣﺮوز ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ روﺣﺎﻧﯿﺖ آﮔﺎه ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن ﺑﺎ ﺗﺮوﯾﺞ ﺷﺒﮫﺎت ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن در ﭘﯽ ﺗﮫﯽ ﮐﺮدن ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان هستند، تصریح کرد: حضور روحانیت در بخش های مختلف جامعه به ویژه در مناطق روستایی مهم ترین عامل کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران با اشاره به این که حضور جدی و مستمر مبلغان دینی در روستاها جهت توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزش و تبیین ارزش‎های اسلامی است، تصریح کرد: حضور روحانیت در روستاها و تعامل بیشتر با مردم علاوه‎ بر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

شکریان امیری تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

عضو شورای توسعه فعالیت های دینی  با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این‌که مبلغان نقش مؤثری در اعتلای دینی و فرهنگی جامعه بر عهده دارند بیان داشت: خوشبختانه حضور روحانیان مبلغ در مناطق مختلف دستاوردهای زیادی را در بر داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در گذشته شیوه و امکانات تبلیغ محدود بود افزود: این در حالی است که امروز ابزارهای مختلف توسعه یافته و برای دستیابی به این هدف بزرگ و والا، با پیشرفت علوم و فنون گوناگون فراهم شده است.

شکریان با تأکید بر افزایش اطلاعات عمومی مبلغان گفت: در امر تبلیغ دینی، مبلغان باید با افزایش سطح معلومات و دانسته‌های خود نیازهای فرهنگی و دینی جامعه را تأمین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، خلوص نیت، پشتکار، صمیمت، مهربانی و محبت را از اصول اصلی تبلیغ برشمرد و تأکید کرد: مبلغان باید با شناخت صحیح جامعه، مردم را در رسیدن به مسیر صحیح یاری دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی