English

۵۰ هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 50 هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

50 هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سعید آرام در جمع خبرنگاران بیان داشت : در طول دولت تدبیر و امید در زمینه توزیع لوازم کمک توانبخشی فعالیت عمده ای داشته ایم و در حال حاضر هیچ معلولی در نوبت دریافت این لوازم نیست.

 وی اظهار داشت: در سال گذشته 28 میلیارد ریال تجهیزات کمک توانبخشی برای معلولان استان خریداری شد و از ابتدای امسال نیز بیش از 15 میلیارد ریال از این تجهیزات خریداری شده و بخشی نیز به صورت اهدایی به مناطق زلزله شده ارسال شد.

 مدیرکل بهزیستی مازندران چشم انداز بهزیستی در سال 96 فراهم کردن شغل برای 2هزارو 250 نفر از جامعه هدف است که در 6 ماه نخست با تسهیلات پرداختی از طریق اشتغال کارفرمایی و یا خوداشتغالی زمینه اشتغال یکهزار و 100 نفر فراهم شده است.

آرام همچنین اشتغال معلولان را نیز بخش مهمی از زندگی آنها برشمرد و گفت : میزان اعتبار برای ارائه تسهیلات به جامعه هدف از 140 میلیارد ریال در سال 94 به 420 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

وی با اشاره به قانون سهم 3 درصدی بکارگیری معلولان گفت : این قانون اشکالات اساسی از جمله اختصاص آن به دستگاه های دولتی و کم بودن مقدار 3 درصد است و در برخی استخدام های اخیر از جمله آموزش و پرورش این قانون رعایت نشده است .

آرام گفت: در استان مازندران 50 هزار معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و در بانک اطلاعاتی این سازمان ثبت شده اند که بیشترین آنها شامل 45 درصد معلولان، از نوع جسمی حرکتی و گروه بعدی معلولان ذهنی با 22 درصد، معلولان شنوایی با حدود 13 درصد، معلولان بینایی 10 درصد و 9.5 درصد نیز دچار اختلالات روانی و نیم درصد نیز سایر اختلالات همچون گفتاری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه