English

کشاورزان در حاشیه مزارع خود اقدام به کشت جو کنند

فرزین فرهادی گفت: کشاورزان در حاشیه مزارع خود اقدام به کشت جو کنند تا به صورت یک سد، مانع از ورود حلزون به مزارع جلوگیری و خسارت حلزون فقط به گیاه جو وارد شود.

کشاورزان در حاشیه مزارع خود اقدام به کشت جو کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری بیان داشت: برای مبارزه با آفت حلزون علاوه بر استفاده از سموم اختصاصی، شخم زدن خاک نیز موجب به سطح آوردن تخم حلزون و کاهش جمعیت با مدفون شدن مواد گیاهی باعث کاهش مواد غذایی در دسترس حلزون ها می شود.

وی افزود: کشاورزان در حاشیه مزارع خود اقدام به کشت جو کنند تا به صورت یک سد، مانع از ورود حلزون به مزارع جلوگیری و خسارت حلزون فقط به گیاه جو وارد شود.

فرهادی از برگزاری کلاس ترویجی آموزشی حفظ کاربری در زمین های زراعی و باغی خبر داد و گفت: آشنایی بهره برداران با قوانین تغییر کاربری و چگونگی مراحل قانونی حفظ و تغییر کاربری مجاز زمین های های زراعی و باغی نقش بسزایی در ایجاد اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار تولید کشاورزی دارد.

این مسئول تأکید کرد: آموزش قوانین تغییر کاربری و حفظ اراضی، عدم ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های زراعی و باغی خارج از طرح هادی، عدم تفکیک زمین های زراعی، شرایط افراد واجد شرایط ساخت و ساز دارای مجوز، عدم کشت و زرع در اراضی بایر و دادن اخطار به صاحبان زمین، صدور مجوز با توجه به تعرفه موجود و چگونگی صدور آن، عدم دیوارکشی در اراضی شالیزاری و عدم تبدیل این اراضی به باغ باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه