English

راه‌ها و نقش آنها در حفظ جان انسان‌ها

ستوان یکم مرتضی ابراهیمی بیان داشت: راه‌ها و جاده‌ها، موضوعی است که متأسفانه با یک تصادف و اتفاق تلخ در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در صورتی‌که باید در این مورد به‌طور ریشه‌ای پرداخت و از تکرار آن جلوگیری کرد

راه‌ها و نقش آنها در حفظ جان انسان‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت:حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دختر در ماه ‌های گذشته و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس حامل مسافران در محور گدوک چنان تلخ و تأسف‌انگیز بود که همه افراد جامعه، از پیر و جوان درگیر این موضوع شدند.

وی گفت:همچنین این اتفاقات تلخ باعث شد که بار دیگر بحث لزوم توجه جدی به راه‌ها در کشور نه تنها در میان مسؤولان مطرح شود بلکه کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز درباره این موضوع در طی روزهای متمادی نظر دادند و به سیاست‌ها و برنامه‌های مراقبتی از راننده‌ها در کشورمان انتقاد کردند.

ابراهیمی بیان داشت:راه‌ها و نقش آنها در حفظ جان انسان‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور ما است؛ موضوعی که سال‌هاست در کشورمان درباره آن صحبت می‌شود و انصافا هم اقداماتی خوب از سوی وزارت راه و شهرسازی دولت‌های یازدهم و دوازدهم درباره آن انجام شده است اما هنوز که هنوز است جان انسان‌ها در جاده‌های کشورمان از بین می‌رود و در این میان کشته شدن نوجوانان دانش‌آموز و هم مهمانان موضوعی غم‌انگیز است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: راه‌ها و جاده‌ها، موضوعی است که متأسفانه با یک تصادف و اتفاق تلخ در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در صورتی‌که باید در این مورد به‌طور ریشه‌ای پرداخت و از تکرار آن جلوگیری کرد؛ چرا که هر چه بیشتر نیروی خود را در کشور صرف توسعه راه‌ها کنیم از تلف شدن جان انسان‌ها و اتفاقات تلخ جلوگیری کرده‌ و هم اینکه در سازندگی کشور نقش مهمی ایفا کرده‌ایم.

وی افزود:در این میان نقش وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها بسیار مهم است، این دستگاه‌ها می‌توانند با عملکرد خود در بحث بهسازی راه‌ها و کنترل رانندگان تأثیر بسیار مهمی در حفظ جان انسان‌ها و همچنین رونق گردشگری داشته باشند.

ابراهیمی گفت:اگر در این بخش به‌صورت جدی فعالیت داشته باشند می‌توانند منجر به توسعه کشور شده و حتی در جذب گردشگران خارجی نیز نقش داشته باشند؛ چرا که وقتی چنین خبرهای تلخی مانند واژگونی اتوبوس در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود، برخی از گردشگران ممکن است از سفر به ایران منصرف شوند اما در مقابل وقتی جاده‌های ما زیباسازی شود، وقتی ایمن‌سازی شود و بر رفتار رانندگان نظارت شود گردشگران نیز با خیال راحت به کشورمان سفر می‌کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران اظهار داشت:جاده‌های کشور ما ظرفیت بالایی برای فیلم‌سازی، تفریح، حضور گردشگران خارجی و ... دارند که باید از آنها استفاده کرد، نه اینکه آنها را به حال خود رها کرد؛ چرا که مردم ما و کشورمان باید بهترین جاده‌ها و راه‌ها را داشته باشند که این مسأله تأثیر بسزایی در موقعیت استراتژیک کشورمان در منطقه دارد.

وی افزود:اما با وجود تمام صحبت‌هایی که مطرح شد، نکته‌ای وجود دارد که در بحث‌ها، صحبت‌ها و گفت‌وگوها کمتر به آن اشاره می‌شود و آن هم بحث سلامت روان رانندگان است، موضوعی که در دنیای مدرن با وجود فشارهای اقتصادی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که این مهم در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی افرادی که در شغل‌هایی که با عموم مردم در ارتباط هستند به شدت تأثیر‌گذار است و در کیفیت خدمات‌رسانی آنها تأثیر دارد.

ستوانیکم ابراهیمی گفت:به‌عنوان نمونه پرستاری که در مرکز نگهداری سالمندان مشغول به کار است، حتماً باید از سلامت روان برخوردار باشد تا بتواند با افراد مسن در ارتباط باشد و امور روزانه آنها را انجام داد که اگر غیر از این باشد محیط آسایشگاه نه تنها برای سالمندان غیرقابل تحمل می‌شود بلکه خود فرد و دیگر همکارانش هم دچار تنش می‌شوند و در زندگی شخصی و کاری آنها این موضوع تأثیرگذار خواهد بود، در مسأله رانندگی هم وضعیت به همین شکل است.

وی بیان کرد:به‌ویژه رانندگی اتوبوس که کاری خطرناک و پر‌مسؤولیت است و جان عده‌ای مسافر در دستان راننده است، اگر همان‌طور که از رانندگان اتوبوس تست الکل و مواد مخدر گرفته می‌شود و به سلامت جسمانی آنها تا حدودی اهمیت داده می‌شود، ماهی یک بار یا هر دو ماه یک بار تست سلامت روان از آنها گرفته شود یا برای آنها روان‌شناس و مددکار دولتی تعیین شود که هزینه‌ای بابت این خدمات نپردازند نه تنها چنین اتفاقی مورد استقبال رانندگان و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد بلکه در بهبود کیفیت و خدمات‌رسانی رانندگان نیز نقش بسزائی دارد.

ابراهیمی گفت:مانند همیشه باید امیدوار باشیم که روزی چنین اتفاقی در کشورمان بیفتد و نظارت بر رانندگان اتوبوس چنان جدی شود و روح و روان آنها مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع هم بخشی از توان و سلامت برای ماندن در شغل رانندگی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی