English

خشکسالی و کمبود باران عامل کاهش تولید عسل در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: خشکسالی و کمبود باران منطقه در سال جاری، موجب کاهش رشد گل و گیاه و در نتیجه کاهش تولید عسل در این شهرستان شد.

خشکسالی و کمبود باران عامل کاهش تولید عسل در نکا

به گزارش خبرگزاری موج، علی طاهری‌امیری با اعلام اینکه مناطق هزارجریب به دلیل داشتن جایگاه مناسب برای رشد گیاهان دارویی، ظرفیتی مناسبی برای تولید عسل توسط زنبورها است، اظهار کرد: خشکسالی امسال و عدم رشد مناسب گل و گیاه در تولید عسل تاثیر منفی داشته است.

وی با اعلام اینکه 11 هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان برای تولید عسل فعال است، افزود: به دلیل خشکسالی و نبود گل و گیاه، میزان تولید عسل امسال شهرستان نکا نسبت به تولید چند سال اخیر کمتر بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود باران، پیش‌بینی می‌شود امسال 95 تن عسل در این شهرستان تولید شود.

طاهری‌امیری ادامه داد: براساس آمارگیری‌های انجام شده تعداد کلنی‌های زنبور عسل، 11 هزار کلنی است که آمارگیری به طور همزمان در سراسر کشور از 22 مهر امسال به مدت یک هفته انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به میانگین عملکرد 9 کیلوگرم عسل در هر کندو، پیش‌بینی می‌شود امسال، 95 تن عسل از کلنی‌های این شهرستان تولید شود.

این مسوول تعداد بهره‌برداران از زنبور عسل این شهرستان را 240 بهره‌بردار عنوان کرد و افزود: این افراد با فعالیت در صنعت زنبورداری، تلاش مستمری برای تولید عسل این ماده مقوی در شهرستان دارند.

طاهری‌امیری گفت: خشکسالی و کمبود باران منطقه در سال جاری، موجب کاهش رشد گل و گیاه و در نتیجه کاهش تولید عسل در این شهرستان شد.

در سال‌های گذشته سالانه بین 120 تا 160 تن عسل از کلنی‌های زنبور عسل شهرستان نکا برداشت و روانه بازار می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی