English

مسوولان تاکنون فقط پشتیبان معنوی ووشوکاران مازندران بودند

ووشوکاران مازندرانی با اینکه امکانات کامل یک خانه تخصصی ووشو را در اختیار ندارند اما در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که این امر لزوم توجه به شهرستانها را در تجهیز و ارائه امکانات ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان را می طلبد.

مسوولان تاکنون فقط پشتیبان معنوی ووشوکاران مازندران بودند

به گزارش خبرگزاری موج، امروزه ووشو به صورت یک ورزش استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره گیری از خواص طبی و شرکت در رقابت های قهرمانی در این رشته ورزشی تمرین می کنند.

هنر رزمی ووشو در مسابقات در دو بخش تالو و ساندا ارائه می شود که زمینه تالو (اجرای فرم های سنتی چینی به صورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک) و زمینه ساندا (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری) است.

اولین مسابقات ملی ووشو در سال ۱۹۳۵ برگزار شد و در سال۱۹۳۶ معرفی آن در سطح بین المللی، یک تیم ۹ نفره از قهرمانان ووشو در جریان المپیک برلین حرکاتی را به نمایش گذاشته که بسیار مورد توجه و تشویق حضار قرار گرفت.

در ایران نیز همسان با دیگر ممالک چند سالی است به همت و پشتکار تنی چند از زحمتکشان و عاشقان این هنر شاهد توسعه و گسترش این هنر رزمی که به تعبیری می توان آن را گوهر تابناک هنرهای رزمی معرفی نمود هستیم بطوریکه از اسفند ۱۳۸۲ ووشو فعالیت خود را در قالب فدراسیون مستقل ادامه داده و با ۲۰ سبک در ۳۱ استان فعال است.

با اینکه مدت زیادی از تاسیس فدراسیون ووشو نمی گذرد، روند رو به رشد این رشته کاملا مشهود است و از نظر فنی نیز هنرجویان ایرانی در سطح قابل تحسینی ارتقاء پیدا کرده اند که این موضوع مورد توجه صاحب نظران و کارشناسان فدراسیون بین المللی iwuf نیز قرار گرفته است.

مازندران نیز یکی از استانهای می باشد که ورزش رزمی ووشو طرفدار و قهرمانان خاص خودش را دارد و همیشه در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی جز استانهای برتر کشور بوده است.

در شش سال گذشته با تغییر مدیریتی که در هیات ووشو استان مازندران به وجود آمده است، مدیری توانمند و برنامه محور توانست تحول بزرگی در این ورزش رزمی در مازندران به وجود آورد، اکنون هیات ووشو استان جز سه هیات برتر کشور می باشد، در همه مسابقات آسیایی و جهانی تقریبا یک سوم اعضای تیم ملی را ورزشکاران مازندرانی تشکیل می دهند.

این هیات ورزشی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات تخصصی ووشو توانست طوفانی در کشور برپا کند، و برای استان مازندران افتخار آفرینی کند.

مسولان ذیربط که تاکنون با حمایت های معنوی پشتیبان این هیات ورزشی و ورزشکاران ووشو بودند جا داردحداقل یک خانه تخصصی ووشو که یک امر واجب برای ورزشکاران می باشد اختصاص دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه