English

بیمه ۸۴ هزار خانوار عشایر و روستایی در مازندران

۸۴ هزار خانوار در مازندران تا پایان امسال باید بیمه روستایی و عشایری شوند.

بیمه ۸۴ هزار خانوار عشایر و روستایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سید مهدی حسین نژاد بخشدار دشت سر آمل با ببان اینکه ۸۴ هزار خانوار تا پایان امسال باید بیمه روستایی و عشایری شوند، گفت: این امر نیازمند اطلاع رسانی دقیق به روستاییان است تا از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به مزیت‌ های بیمه روستایی و عشایری گفت: تمام روستاییان می‌ توانند با کمترین هزینه از بیمه و بازنشستگی بهره‌مند شوند.

حسین نژاد با بیان اینکه دغدغه مسوولان استانی و شهرستانی بحث زباله آمل است، افزود: انباشت حجم زباله در عمارت باعث شد که شیرابه‌ها به داخل رودخانه هراز نفوذ کنند و این سبب شد دادستان آمل به عنوان مدعی العموم جلوی تخلیه زباله درعمارت را بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در کم کردن حجم زباله در روستا‌های بخش، گفت: این اقدام می‌تواند علاوه بر کردن حجم زباله در کاهش هزینه موثر باشد.

بخشدار دشت سر آمل با بیان اینکه حل مشکل زباله در بخش دشت سر از سال گذشته در دستور کار جدی قرار گرفت، افزود: با رایزنی‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته یک سرمایه گذار آلمانی درخواست احداث کارخانه‌ای که بتواند از طریق زباله گاز متان را تولید و انژی برق تولید کند را کردهاست.

 حسین نژاد با بیان اینکه کل مکاتبات با پسماند استانداری انجام شد که سرمایه گذار آلمانی برای ۲۵۰ تن زباله در روز را طراحی کرده بود که استانداری مجوز ۵۰ تن را داده است.

وی گفت: زمین ساخت کارخانه به مساحت ۶ هکتار آماده است که برای راه اندازی ۸۳ میلیارد تومان و با فایناس به علاوه  ۲۰ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است.

بخشدار دشت سر آمل افزود: با راه اندازی این کارخانه زباله سوز برای ۲۵ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

حسین نژاد به دیگر اقدامات در دست اجرای در بخش با همکاری شرکت دانش بنیان، گفت: تهیه و تامین دستگاه خشک کن زباله که طرح آن تهیه شده و برای تصویب نهایی به معاونت فناوری ریاست جمهوری ارسال شد که زمین مورد نیاز در روستای میله تهیه شد و زباله به کود آلی تبدیل می‌ شود که خود شرکت دانش بنیان خریداری می‌ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه