English

۱۵ آبان بهترین زمان برداشت پرتقال در مازندران

عضو هیات مدیره تعاونی سورتینگ داران مازندران گفت:بهترین زمان برداشت پرتقال از باغ‌های مازندران ۱۵ آبان ماه است که می‌توان برای بازار شب عید ذخیره سازی کرد.

۱۵ آبان بهترین زمان برداشت پرتقال در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سعید خطی بهترین زمان برداشت پرتقال را ۱۵ آبان به بعد اعلام کرد و گفت: استفاده از سورتینگ و صنعت بسته بندی با رنگ آمیزی صحیح محصول مرکبات از راهکار‌های اصولی و رایج سایر کشور‌های برخوردار برای حفظ سلامت و ماندگاری میوه‌ها است.

وی حمل و خروج مرکبات بصورت فله‌ای به خارج از مازندران بدون بهره گیری از صنعت سورتینگ و بسته بندی، پائین بودن کیفیت محصول، قیمت گذاری غیرکارشناسی سودجویان و کم شدن میل بازار در خرید را از مشکلات زمان برداشت و عرضه مرکبات برشمرد.

عضو هیات مدیره تعاونی سورتینگ داران مازندران گفت: توجه و اعمال مدیریت صحیح و نقش نظارتی دستگاه‌های مسئول مانند سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت در باره این موضوع، مهم و ضروری است.

خطی افزود:هرگونه اقدام غیرکارشناسی مانند برداشت زود هنگام پرتقال و رنگ آوری آن به علت نداشتن قند لازم و رنگ مناسب را به ضرر باغداران، فروشندگان و مصرف کنندگان دانست.

وی گفت: در مازندران ۵۰۰ واحد سورتینگ و بسته بندی وجود دارد که بیشتر آن‌ها به صورت سنتی و بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

مازندران با دارا بودن بیش از ۱۷۰ هزار هکتار باغ مرکبات، بیش از ۵۰ درصد مرکبات کشور را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه