English

تخصیص اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل محور سوادکوه

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبار 350 میلیاردر یالی برای تکمیل محور سوادکوه خبرداد.

تخصیص اعتبار 350 میلیارد ریالی برای تکمیل محور سوادکوه

به گزارش خبرگزاری موج، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های در دست اجرا راهسازی در مازندران  برنامه وزارت راه و شهرسازی را توسعه بزرگراه و آزاد راه در سطح کشور برای کنترل ترافیک و افزایش سطح ایمنی در جاده ها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور گفت که در سال جاری 200 کیلومتر آزاد راه با مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در کشور به بهره برداری می رسد.

خادمی اظهارداشت : در سطح کشور یک هزار و 200 کیلومتر آزاد راه در دست اجراست که بین 50 تا 70 درصد از اعتبار ساخت این آزادراه ها با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین می شود.

وی بازگشت سرمایه های بخش خصوصی را از قبل دریافت عوارض اعلام کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی آزاد راه تهران- شمال، کریدور شرق و غرب در جنوب تهران، شیراز - اصفهان وراک - خرم آباد را از مهمترین پروژه های آزاد راهی در دست اجرا در کشور بیان کرد.

خادمی افزود : در مجموع در سطح کشور به ساخت آزاد راه توجه زیادی نشد و این بی توجهی باعث شده تا هم اکنون کمتر از نیم درصد از محورهای اصلی کشور را ازاد راه تشکیل بدهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا از این پس به ساخت آزاد راه در کشور توجه بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی را برای استان های شمالی کشور ساماندهی محورهای اصلی این استان های مسافر خیز بیان کرد.

خیرالله خادمی گفت که در سال گذشته برای ساماندهی محورهای شمالی کشور حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که 20 درصد از کل اعتبار وزارت راه و شهرسازی در این حوزه صرف شده است.

وی ساخت آزاد راه شمال، چهارخطه شدن محورهای هراز و فیروزکوه را در راستای اجرای طرح ساماندهی محورهای شمال دانست.

مدیرعامل شرکت توسعه وزیرساخت حمل و نقل کشور گفت که تکمیل طرح چهارخطه شدن محور هراز نیاز به حدود 5هزارمیلیارد ریال اعتبار دارد.

خادمی افزود : تاکنون حدود 40 کیلومتر از محور چهارخطه هراز تکمیل و بهره برداری شد و کار اجرایی در این محور نیز به سرعت ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد در صورت تامین اعتبار طرح چهارخطه محور هراز حداقل در 2 تا 3 سال آینده تکمیل شود.

خادمی دلیل طولانی شدن چهارخطه محور هراز وقت گیر بودن ساخت تونل و پل های متعدد در این حوزه راهسازی اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که طرح چهارخطه محور سوادکوه ( قائمشهر- فیروزکوه) به جز 5 کیلومتر که به دلیل معارض مردم به تاخیر افتاده، به طور کامل تکمیل شد.

خادمی افزود : برای خرید زمین معارضان مردمی در سال جاری 350 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که بزودی با خرید زمین 5 کیلومتر باقی مانده دراین محور نیز تکمیل می شود.

رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور بازدید از طرح های راهسازی شهرستان ساری ( گهرباران، ساری- تاکام- پل پنیه چوله وفرودگاه ساری) به همراه 2 نماینده شهرستان ساری و میاندورد و معاونان وزیر راه و شهرسازی از این طرح ها بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه