English

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۶۰ بقعه متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 360 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران با برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در حال برگزاری است.

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 360 بقعه متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران، اظهار کرد: این سوگواره با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج معارف اسلامی، اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، تقویت بصیرت و معرفت عزاداران همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 360 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران با برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود که شاخص‌ترین آنها حضور مبلغان، برپایی خیمه‌های معرفت و برگزاری همایش‌های مناسبتی این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف در ایام ماه محرم تحت عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مازندران و با شعار «کرامت ما شهادت است» از سی‌ویکم شهریور آغاز شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های محوری این طرح اعزام مبلغ به آستان امامزادگان و بقاع متبرکه است که در استان مازندران 165 مبلغ غیر بومی، 16 مبلغ مستقر و 244 مبلغ بومی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی تاکنون همایش شیرخوارگان حسینی و تجمع لبیک یا حسین(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: دیگر برنامه‌های اوقاف در سوگواره بصیرت عاشورایی برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه شاخص مجری طرح، برپایی 64 خیمه معرفت، اطعام‌دهی از محل 64 موقوفه مربوط، برگزاری همایش رهروان زینبی در 72 بقعه، برگزاری همایش احلی من العسل در 65 بقعه، دسته‌روی، عزاداری و اجتماع بزرگ عزاداران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی