English

پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر باید به یک فرهنگ تبدیل شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر باید به یک فرهنگ تبدیل شود و باید در این عرصه همه مردم تلاش کنند.

پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر باید به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌رضا خان‌جانی در آیین تجلیل از خادمان عرصه سلامت در این شهرستان اظهار کرد: اکنون بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، دیابت و فشار خون بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند که برای جلوگیری از بروز این بیماری باید تلاش شود.

وی با بزرگداشت روز پزشک، بهورز، دندان‌پزشک، دارو ساز، کارمند و خادمان عرصه سلامت افزود: ابن سینا 700 سال پیش با کتاب‌های مفیدی که از خود به جای گذاشته است مهم‌ترین کمک را به علم پزشکی بوده است و باید تلاش کنیم تا در طب پیشگیری موفق باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: داروسازان خدمات بسیار شایانی را به سلامت جامعه می‌کنند و با توجه به اینکه اکنون سرانه مصرف داروی ما بسیار بالا است و باید تلاش شود تا به جایگاهی برسیم تا مصرف داروهای ما در کشور کاهش پیدا کند.

این مسؤول ادامه داد: بهورزان هم در خط مقدم بهدشات و کمک به روستاییان هستند که با کمک‌های فراوانی که در این حوزه انجام داده‌اند اکنون شاهد افزایش و بالارفتن شاخص‌های مختلف بهداشت و درمان و سلامت در نقاط مختلف هستیم.

خان‌جانی افزود: 22 هزار و 500 خانه بهداشت در کشور وجود دارد که استان مازندران یک‌هزار و 150 خانه بهداشت و شهرستان نکا 75 خانه بهداشت را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نکا تمام خانه‌های بهداشت ما تکمیل و نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: هیچ خانه بهداشت استیجاری در سطح شهرستان نکا نداریم و باید در بحث پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در خانه‌های بهداشت و فرهنگ‌سازی در این بخش تلاش شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بزرگداشت روز اورژانس 115 افزود: ماهانه یک‌هزار و 200 مأموریت اورژانس 115 در سطح شهرستان نکا داریم و خدمات مختلفی در سطح شهر و روستا ارائه می شود.

خان‌جانی گفت: شهرستان نکا در حوزه بهداشت و سلامت در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت رو به رشدی بوده است و به عنوان نمونه ساخت و تجهیز دیالیز شهرستان و همچنین مرکز تخصصی طوبی از خدمات مهمی بوده است که به شهروندان ارائه شده است و باید در راستای رفع مشکلات مختلف دیگر هم تلاش شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه