English

مراسم آیینی و سنتی کشتی لوچو در دشت سر آمل برگزار شد

مراسم آیینی و سنتی کشتی لوچو به مدت چهار روز در زمین ورزشی روستای پاشاکلا دشت سر آمل با حضور 110 کشتی گیر سرشناس شهرهای مازندران برگزار شد.

مراسم آیینی و سنتی کشتی لوچو در دشت سر آمل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم آیینی و سنتی کشتی لوچو به مدت چهار روز در زمین ورزشی روستای پاشاکلا دشت‌سر آمل با حضور 110 کشتی‌گیر سرشناس شهرهای مازندران برگزار شده است.

کشتی‌گیران لوچو کار مازندرانی از شهرهای، محمودآباد، جویبار، بابل، بابلسر، آمل، قائم‌شهر، سیمرغ، ساری و نور با یکدیگر برای گرفتن یک رأس گاو نر رقابت کردند.

لوچوکاران دربخش سرپهلوانی و در اوزان 60-،70-، 80-، 90- و 90 به بالا با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت یاور فلاح کشتی‌گیر آملی سرپهلوان شد و یک رأس گوسفند گرفت.

همچنین میلاد عابدی از آمل، هادی کبودتبار از بابل، مهدی ابراهیمی از آمل و پوریا رحمانی از آمل با شکست رقیبان خود موفق به دریافت عنوان سرپهلوانی و دریافت یک رأس گوسفند شدند.

در بخش انتخاب پهلوان پهلوانان 6 کشتی میان کشتی‌گیران دارنده عنوان سرپهلوانی میلاد عابدی ـ پوریا رحمانی، هادی کبودتبار ـ یاور فلاح، مهدی ابراهیمی آرمین رمضانی، فرهاد موسوی ـ  پوریا رحمانی، پوریا رحمانی ـ مهدی ابراهیمی و پوریا رحمانی با یاور فلاح به صورت دوره‌ای برگزار شده است.

در نهایت سر پهلوان پوریا رحمانی پس از شکت رقبا در کشتی آخر با سرپهلوان یاور فلاح سرشاخ شد و با کسب پیروزی میدان عنوان پهلوان پهلوانان و یک رأس گاو نر مسابقات را از آن خود کرد.

گفتنی است،در این مسابقات یک رأس گاو، 10 راس گوسفند، 6 تخته پتو، 30 دست لباس ورزشی و یک‌میلیون تومان جایزه نقدی به کشتی‌گیران برتر میدان داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه