English

توزیع بیش از ۸۰ هزار واحد خون طی ۵ ماه در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: بیش از 80هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی طی 5 ماه اخیر بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

توزیع بیش از 80 هزار واحد خون طی 5 ماه در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل پوریانی اظهار کرد: طی 5 ماه اخیر 71 هزار و 455 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 55 هزار و 723 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بیان کرد: از میان اهداکنندگان 34 هزار و 862 نفر اهداکننده مستمر، 2 هزار و 976 نفر باراولی و بقیه اهداکننده باسابقه خون بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به توزیع 17 هزار و 324 واحد خون و فرآورده‌های خونی طی مردادماه امسال در استان، اضافه کرد: در مجموع طی 5 ماه اخیر بیش از 80 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

این مسؤول با اعلام اینکه در خونگیری خون به خودکفایی رسیدیم، اظهار کرد: همچنین آمار اهداکنندگان مستمر خون نیز حدود پنج درصد رشد داشته که از نوع‌دوستی مردم باید قدردانی کرد.

پوریانی به حذف اهدای خون در باراولی‌ها اشاره کرد و افزود: حذف باراولی‌ها اقدامی باارزش بوده که این امر ضریب سلامت خون را بالا می‌برد.

وی یادآور شد: حذف اهدای خون در باراولی‌ها همگام با کشورهای پیشرفته در مازندران نیز در حال انجام است که بسیار موفق عمل کردیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان با اشاره به اینکه نیاز به خون، نیازی دائمی محسوب می‌شود، گفت: لازم است مردم همانند گذشته ما را همراهی کرده و حضور پررنگ و مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه