English

۳۸ درصد از املاک در اختیار دستگاه‌های اجرایی مازندزان فاقد سند مالکیت هستند

مدیرکل ثبت اسناد و ملاک مازندران گفت: 38 درصد از املاک در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان فاقد سند مالکیت هستند.

38 درصد از املاک در اختیار دستگاه‌های اجرایی مازندزان فاقد سند مالکیت هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن بهادر در دومین کمیته ساختار و فناوری مدیریتی که اوایل مردادماه در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از 2 هزار و 400 سند کاداستری برای املاک دولتی در استان مازندران صادر شده است.

وی بیان کرد: در 3 ماهه ابتدایی امسال نیز 70 هکتار از اراضی نیروهای مسلح و 363هکتار از اراضی محدوده فرودگاه‌های استان مستندسازی و نقشه حدود 10 هزار هکتار از اراضی ملی برای تثبیت مالکیت دولت از سازمان جنگل‌ها دریافت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و ملاک مازندران ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به تکالیف قانونی در اجرای قانون جامع حدنگار مصوب سال 93 و مقررات مستندسازی املاک دولتی و نیز ماده 34 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 96، تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی مکلف به مستندسازی اموال دولتی غیرمنقول در اختیار خود به نام دولت جمهوری اسلامی شدند.

این مسوول تصریح کرد: در دو سال گذشته با ایجاد کارگروه‌های مستندسازی املاک دولتی در اداره کل و عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرائی در راستای مستندسازی املاک در اختیار آنها گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شد.

بهادر با اشاره به اینکه از قریب 165 میلیون هکتار عرصه کل کشور نزدیک به 145 میلیون هکتار آن منابع طبیعی است، افزود: متأسفانه بسیاری از املاک دولتی هنوز تثبیت مالکیت نشده که اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های اجرائی برای مستندسازی املاک دولتی استان است.

وی در ادامه تثبیت مالکیت اراضی دولتی و منابع طبیعی را از محورهای اصلی برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و خواهان همراهی و همکاری بیشتر سایر نهادها و سازمان‌ها در این زمینه شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در پایان این جلسه املاک موجود در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان را به‌طور تقریبی 10 هزار فقره اعلام کرد و افزود: تا به حال برای 62 درصد آن سند مالکیت صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه