English

عده‌ای با دور زدن قانون زمین‌های منابع طبیعی را تصرف می‌کنند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای با دورزدن قانون، هکتارها زمین از منابع طبیعی را تصرف می‌کنند و کسی اعتراض نمی‌کند و این در حالی است که به استناد نقشه هوایی 50 سال قبل روستاییان حاشیه‌نشین را به دادگاه کشانده و آنها را به تجاوز اراضی ملی متهم می‌کنند.

عده‌ای با دور زدن قانون زمین‌های منابع طبیعی را تصرف می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج،آیت‌الله علی معلمی در مراسم شانزدهمین سال ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی که در مصلی نمازجمعه شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به ریاست قوه قضاییه، پدر مرحوم وی را از مردان برجسته تاریخ معاصر کشور و حوزه‌های علمیه  برشمرد و گفت: این مرحوم در طول زندگی خود شاگردان زیادی تربیت کرد که مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی یکی از آنها است.

وی افزود: در توصیف مقام مرحوم آملی همین بس که مقام معظم رهبری وی را از ذخائر حوزه علمیه قلمداد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خطاب به رئیس قوه قضا گفت: جای اصلی شما کرسی تدریس فقه و اصول و دیگر رشته‌های معارف ناب اسلامی است و پذیرفتن این مسؤولیت خطیر و سنگین کار جهادی شما است و چون مطالبه رهبری از شما بود انجام شد و بعد از چندین سال خدمت صادقانه در دیدار اخیر با شما و همکاران‌تان، جایزه رضایت‌مندی  امامت و ولایت را دریافت کردید و قطعاً رضایت رهبری نظام از مدیریت عالی دستگاه قضا پشتوانه عظیمی برای حفظ حقوق ملت و برخورد با قانون‌شکنان و متخلفان به‌ویژه دانه‌درشت‌ها خواهد بود.

معلمی با بیان اینکه اگر رهبری تحقق جهادی را از دستگاه قضا مطالبه دارد دلیلش دیدن توانمندی در عمل‌کرد شما است، اظهار کرد: ایشان شما را شخصیت برجسته و دارای توانایی‌های بالای علمی، عملی، معنوی و فکری دانسته‌اند و فرمودند در سالهای اخیر کارهای مهم و با ارزشی در قوه قضاییه انجام شده است و این اقدامات باید با شیوه مؤثر تبلیغی به اطلاع افکار عمومی برسد.

وی افزود: سختی و سنگینی کار قضا زمانی نمایان می‌شود که کار کارشناسی و تشخیص موضوع با دیگران باشد و صدور حکم که نتیجه کار است از محاکم قضایی انجام شود و در این صورت چه بسا احکام غیرعادلانه و غیرمنصفانه صادر و اجرا شود که مبتنی بر کارشناسی نادرست است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به سالن مرغداری در قائم‌شهر اشاره کرد که 28 سال قبل با کسب مجوز با ظرفیت 20 هزار قطعه  احداث شد و افزود: با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری منابع طبیعی طرح دعوا کرده و در سال تولید و اشتغال، تقاضای قلع و قمع این واحد را دارد.

معلمی ادامه داد: عده‌ای با دورزدن قانون، هکتارها زمین از منابع طبیعی را تصرف می‌کنند و کسی اعتراض نمی‌کند و این در حالی است که به استناد نقشه هوایی 50 سال قبل روستاییان حاشیه‌نشین را به دادگاه کشانده و آنها را به تجاوز اراضی ملی متهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به بهانه حفاظت از غار تاریخی اسپهبد خورشید پیشنهاد قلع و قمع تأسیسات بهره‌برداری از منابع شن و ماسه را بدون پرداخت غرامت دارد، اظهار کرد: این در حالی است که دستگاه مسؤول از 20 سال قبل اجازه بهره‌برداری  از تأسیسات را صادر کرده بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: توقع نظام و رهبری از دستگاه قضایی بیشتر از سایر دستگاه‌ها است و مقام معظم رهبری نگاه ویژه و مدیریت جهادی را ضروری برشمردند و فرمودند کاستی‌های سایر دستگاه‌ها با مراقبت و ورود و برخورد به‌موقع دستگاه قضایی جبران شود.

معلمی ادامه داد: در نظام اسلامی قوای سه‌گانه هریک به‌صورت مستقل ولی مکمل هم و در سایه امامت و ولایت عمل می‌کنند و باید التزام عملی به ولایت فقیه عادل داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که ولایت فقیه چیزی است که خدای رحمان ساخت و همان ولایت رسول‌الله است، پس پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند، گفت: ولی افسوس برخی از مسؤولان قدر این نعمت و فرصت را کمتر دانسته و ناسپاسی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه