English

ایجاد بزرگترین شهرک های صنعتی استان در شرق مازندران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از ایجاد بزرگترین شهرک های صنعتی در شرق این استان خبر داد.

ایجاد بزرگترین شهرک های صنعتی استان در شرق مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمصطفی موسوی در جلسه بررسی موانع تولید گلوگاه، با اشاره به هزینه فراوان ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های فاقد تصفیه‌خانه باید سه اصل واگذاری 70 درصد شهرک و ناحیه به واحدها، بهره‌برداری 50 درصد واحدها و حداقل 100 مترمکعب پسآب فاضلاب در شبانه‌روز برای هر واحدهای تولیدی را دارا باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان گلوگاه از نظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در جاده سراسری و راه‌آهن، دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است، تصریح کرد: ناحیه صنعتی گلوگاه در سال 87 ایجاد شد و با توجه به قدمت این ناحیه صنعتی نسبت به شهرک‌ها و نواحی دیگر استان، زیرساخت‌های مناسبی دارد.

موسوی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و تملک 1053 هکتاری زمین در شرق استان خاطرنشان کرد: درگذشته، شهرک‌های صنعتی بشل با 196 و آمل با 120 هکتار، بزرگترین شهرک‌های صنعتی مازندران بودند که با تملک زمین در بهشهر و گلوگاه به مساحت 1053 هکتار، در عمل شهرک‌های بزرگ که آماده استقرار صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ می‌باشند به شرق استان منتقل می‌شوند.

موسوی با اشاره به آماده بودن سند مالکیت واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه اظهار کرد: با پیگیری به‌ عمل‌آمده سند این واحدهای صنعتی دریافت شده و واحدهای تولیدی می‌توانند از مزایای سند در دریافت تسهیلات به ‌عنوان وثیقه بانکی بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل هیئت ‌وزیران، ادارات باید خدمات را تا درب واحدهای تولیدی برسانند، بنابراین این شرکت با توجه به منابع، پروژه‌های داخلی مخابرات شهرک را اجرایی کرده و روشنایی معابر را نیز در مدت یک ماه آینده اجرا می‌کند.

موسوی با بیان این که ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران علاوه بر هزینه فراوان ساخت، باید شرایط لازم برای ایجاد ساخت را دارا باشد، افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی باید با دارا بودن سه اصل 70 درصد شهرک و ناحیه واگذارشده باشد، 50 درصد واحدها به بهره‌برداری رسیده و واحدهای تولیدی و صنعتی حداقل 100 مترمکعب فاضلاب داشته باشند.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه ‌یافته تا 7 سال و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌ یافته تا 13 سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه