English

مسؤولان از نقد منصفانه اصحاب رسانه دست به شکایت نشوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: وظیفه رسانه‌ها نظارت است هر چند مسؤولان از نقد منصفانه اصحاب رسانه و خبر دلگیر نشده و دست به شکایت نزنند بلکه با سعه صدر بیشتر از نقدها برای توسعه و پیشبرد اهداف بهره بگیرند.

مسؤولان از نقد منصفانه اصحاب رسانه دست به شکایت نشوند

به گزارش خبرگزاری موج، احد جاودانی ، اظهار کرد: کامل شدن حکومت در جامعه همانند کامل شدن جسم یک انسان است.

وی با اشاره به اینکه برای کامل شدن جسم یک انسان لازم است تا همه اعضای جوارح همراه با هم رشد داشته باشند، افزود: در مسیر معنوی انسان هم اگر فردی بخواهد کامل شود باید در همه جهان اخلاقی و معرفی رشد داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جامعه کامل جامعه‌ای است که همه مؤلفه‌های آن در کنار هم رشد داشته باشند، تصریح کرد: در جامعه مردم‌سالار در صورت کاستی فشار زیادی احساس نمی‌شود و نواقص برطرف می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در گذشته رسانه فقط مطبوعات بوده است ولی امروزه علاوه بر رسانه مکتوب گسترش زیادی را شاهد هستیم و رسانه مجازی هم ایجاد شده است، بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق جامعه مردم‌سالار رشد تشکل‌های مردم‌سالار است.

جاودانی با بیان کوچک شدن دولت‌ها و مشارکت مردم در جامعه، اظهار کرد: امروزه تشکل‌های مردم‌نهاد کم داریم و مسؤولان هم کمتر به خود اجازه می‌دهند که امور را به مردم واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه حزب فراگیر که نمایندگی کرده و امور را به دست گیرد کم داریم و یا نداریم، گفت: در ایام انتخابات بازار احساس رونق می‌گیرد و بیشتر از آنها می‌شنویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر اینکه امروزه رسانه‌ها حزب و تشکل را نمایندگی می‌کنند و جایگزین تشکل‌های مردم‌نهاد عمل دارند، یادآور شد: لازم است رسانه‌ها موقعیت‌شناس و موضع‌شناس باشند هر چند عنصر رسانه‌ای باید تحصیل‌‌کرده بوده و وقت‌شناس باشد.

این مسؤول با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای باید خروجی داشته باشند، ادامه داد: باید در رسانه‌ها جامعیت مسائل در نظر گرفته شود.

جاودانی با تأکید بر اینکه در جامعه خبرنگاران زیادی بودند ولی همه آنها نامی نشدند، افزود: در بین رسانه‌ها هم تعداد کمی از آنها خودی نشان دادند و با مطالبه به حق با دقت تحلیل دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران سه مسؤولیت بزرگ در جامعه دارند، ادامه داد: مسؤولیت حوزه رسانه، مسؤولیت نهادهای مدنی و تشکل‌های مردم‌نهاد و مسؤولیت احزاب بر دوش این فعالان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه امروزه کاندیداها در انتخابات مختلف برنامه‌های خود را در بخش‌های گوناگون نوشته و برنامه تبلیغ اعلام می‌کنند، ادامه داد: رسانه‌ها با افکار عمومی و مدیران درگیر نیستند بلکه با رعایت موازین و مقررات گام بر می‌دارند هر چند رسانه‌ها سه وظیفه مهم دارند که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای داشتن زندگی بهتر مهم‌ترین موارد است.

این مسؤول با بیان اینکه مازندران از استان‌های مهم کشور است که در بخش‌های مختلف شاخص تلقی می‌شود، ادامه داد: این استان سه فرودگاه، سه بندر، 200 مرکز آموزش عالی، 200 هزار دانشجو و بهترین موقعیت گردشگری و توریستی دارد و بنابراین باید به آن بیشتر توجه شود.

جاودانی گفت: وظیفه رسانه‌ها نظارت است هر چند مسؤولان از نقد منصفانه اصحاب رسانه و خبر دلگیر نشده و دست به شکایت نزنند بلکه با سعه صدر بیشتر از نقدها برای توسعه و پیشبرد اهداف بهره بگیرند.

وی با اعلام اینکه در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و رسول اکرم آبروی مؤمن را از حرمت خانه خداوند بالاتر دانسته است، ادامه داد: رسانه‌‎ها در فعالیت‌های خود اخلاق را محور قرار دهند و رسانه‌های اخلاق‌محور همیشه پیشرفت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: علاوه بر رعایت اخلاق رسانه باید شجاعانه و نترس وارد مسائل شده و رسانه موفق رسانه‌ای است که آزاد، اخلاق‌‎گرا و واقع‌بین باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه