English

پژوهش های دانش آموزی و معلمان در مازندران حمایت شود

استاندار مازندران گفت: پژوهش های دانش آموزی و معلمان در مازندران حمایت شود.

پژوهش های دانش آموزی و معلمان در مازندران حمایت شود

به گزارش خبرگزاری موج، ربیع فلاح جلو دار در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن شماره ۲ استانداری مازندران برگزار شد،  اظهار کرد:  امکانات در بستر پژوهش محدود است و با حداقل امکانات باید بیشترین فعالیت را در این راستا انجام داد.

وی همچنین هدف از جلسه را طبق این دستورالعمل ابلاغی وزارت برای  اعضا و حمایت‌های مادی و معنوی پژوهشگران عنوان کرد.

استاندار مازندران افزود:  مازندران از استان های پیشرو در بخش پژوهش های آموزش و پرورش است و باید به برنامه های آموزش و پرورش در این زمینه کمک شود.

فلاح با بیان اینکه باید کمک کرد تا شورا از جایگاه مناسبی برخوردار شود،  افزود: ۳۱  پژوهش سرا در استان  وجود دارد و وجود آزمایشگاه  به دلیل انجام کارهای پژوهشی به آزمایشی امری ضروری است.

استاندار مازندران افزود: آموزش و پرورش مرکز پژوهش است و در این راستا باید به نقاط ضعف پژوهش سراها بپردازیم از این رو برای انجام برنامه های پژوهشی  حضور خیرین تاثیرگذار است.

وی گفت: با توجه به اینکه مأموریت معلمان اقدام پژوهی در باره تعلیم و تربیت است  بیش از دوهزار  گزارش اقدام پژوهی در سال ۹۵  در مازندران انجام شده است.

مریم جمشیدی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این جلسه درباره پژوهش محوری در مدارس مازندران اظهار کرد: فرصت حرکت در مدارس شهرستان ها باید فراهم شده و در این راستا پژوهش سرای آموزش و پرورش باید تقویت شود.

وی گفت: در انتخاب روسای پژوهش سراها شایسته‌سالاری باید مدنظر قرار گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: دستورالعمل شورای آموزش و پرورش استان در  طرح غنا بخشی به سرمایه فرهنگی از طریق تولید محتوای آموزش و پرورش و پرورش بر اساس  کتب درسی دوره های تحصیلی و مسائل اجتماعی و بهره برداری از آنها در فرایند پژوهش محوری  تاثیرگذار است.

جمشیدی گفت: ۹۰معلم پژوهنده در استان وجود دارد ولی متاسفانه به مسائل به طور واقعی در حوزه پژوهش پرداخته نشده  و در نتیجه مشکلات در این مقوله حل نشده مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی